Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag fick en bok om akademisk ridkonst förra veckan (av bent branderup), läste ut den och blev väldigt intresserad. Tänkte att...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: Fossing
·
L
Ridning Såvitt jag förstått på mina islandhästfrästa medmänniskor så har Islandshästen en förmåga att samla sig (eller sätta under sig bakdelen)... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 225
Senast: nitus
·
N
Ridning Jag såg en tråd där någon beställt en Startrekk Espaniola och skulle återkomma med åsikter! Jag är så nyfiken på hur den fungerar! Ni... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
26 681
T
Ridning I många trådar halkar diskussionen in på vad vi vill ha av en tränare, "den och den är inte tillräckligt si och så.." En tränare ska...
Svar
16
· Visningar
1 496
Senast: majola
·
A
Ridning Hej allihop, Jag har tränat AR lite själv, varit på några kurser med mitt sto. Vi har tränat på öppna och slutan i skritt och lite i...
Svar
13
· Visningar
3 149
Senast: allroundhästarna
·
C
Ridning Kan lämna min ena häst på utbildning hos en mkt duktig ryttare/hästmänniska och överväger detta skarpt, saken är att då får jag flytta...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: evis
·
Ridning Tänkte nu när jag red lite hur man egentligen flyttar vikten mellan bogarna- visst ledande tygeltag odyl. Men mer ingående hur och... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 304
Senast: true_blue
·
Ridning Svartfot håller på att städa och har ganska tråkigt. Men det lite tid att fundera över våren som varit. O så började jag fundera över...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Carmenzita
·
C
Ridning *Vill ha ett ryttarforum* Men lägger det här då ni som är intressanta att diskutera med finns här... :p Jag har som många vet en...
Svar
15
· Visningar
1 492
Senast: Piraja
·
J
Ridning Hej! Jag är helt ny här på forumet och på barockridning och skulle gärna vilja veta vad ni anser vara lagom att begära av en unghäst... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 735
Senast: __Stilett__
·
S
Ridning Jag funderar lite över galopparbetet. Jag har hört en hel del åsikter om på vilket ben man skall fatta galopp - både från Kyra, Bent och...
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: Totola
·
S
Ridning Är på kurs i helgen och redan första dagen gick det upp ljus för mig och hästen tyckte det var roligt att träna ...instruktören är...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: sante
·
N
Ridning Jag ska försöka förklara min luddiga fundering.. Fick lite ångest häromdagen då jag insåg att det jag tolkat som...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: ridtravare
·
C
Ridning Det talas mycket om hur bra barockridning och klassisk dressyr och allt annat är för hästen. Därom är väl de flesta hyfsat överens. Men... 2
Svar
30
· Visningar
3 040
Senast: Nehalennia
·
Ridning Vi har fått tag på en jättego instruktör och ska försöka oss på att lära oss lite AR. För att lära oss nånting och inte bara braka loss...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: skuggi
·
Ridning Var på Norrköpings Horse show den här helgen och försökte tänka på allt jag har lärt mig de senaste månaderna för att titta noga, många... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 552
Senast: _Asynja_
·
D
Ridning Med risk för att låta nyfrälst så har jag ridit mina första lektioner i AR! Och det var det bästa jag gjort! Äntligen börjar jag fatta... 2
Svar
34
· Visningar
4 268
·
Ridning ... vad betyder det för dig? Vill minnas att Dadde skriver i sin hemsidans bok att hästen ska älska din hand men ha respekt för den i... 2
Svar
20
· Visningar
1 734
·
Ridning OK, här kommer en tråd som en följd av en diskussion som ett gäng ryttare hade härom helgen. Tyvärr lite svårplacerad, men jag lägger...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: Lorpan
·
Ridning Vad ska ni göra för något kul hästigt i sommar? Tänkte det kunde vara kul med en tråd om det för att få tips, eller kunna stämma träff... 2
Svar
29
· Visningar
2 522
Senast: sante
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka