Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Eftersom ni på barock haft flera trådar om galopparbete på sistone tänkte jag att ni säkert har svar på denna något okunniga fråga... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 139
Senast: Curtis
·
M
Ridning tänk att jag som ridit "vanligt" i hur många år som helst, blir intresserad av barock. jag rider en häst som är utbildad inom barock...
Svar
14
· Visningar
1 384
Senast: Totola
·
Ridning Har ni några bra ridövningar för galoppen? Tycker ni att man ska stärka hästen mer i travarbetet innan man galopperar om galoppen inte... 2
Svar
24
· Visningar
2 394
Senast: alazzi
·
L
Ridning Vad finns det för bomlösa sadlar som är speciellt utformade för barock eller AR? Vilken anser ni vara den bästa? Tacksam för svar! :bow: 2
Svar
28
· Visningar
2 303
·
Ridning Ursäkta, men nu måste jag fråga hur ni "akademiska" instruktörer presenterar era kurser inför en clinic och så vidare. Just nu sitter... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 607
Senast: haringenfantasi
·
Ridning Hej! Håller inte själv på med barock/akademiskt men blir lite nyfikenpå en tant i stallet som håller på. I vanliga dressyren är ju...
Svar
13
· Visningar
1 398
Senast: Lena_B
·
K
Ridning Nu måste jag fråga, Bent skriver ju att man ska vara uppmärksam på hästens exteriör och vara medveten om den i sin ridning. Ett exempel... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 125
Senast: Curtis
·
C
Ridning Eftersom en del av er kanske börjar med piaffarbetet innan ni börjar skola galoppen (vilket inte jag kommer att göra), skulle det vara... 2
Svar
24
· Visningar
2 664
Senast: Immer
·
Ridning Vad anser ni om lättridning, Främjar den eller stjälper den balansen hos hästen. Ger den avlastning på ett positivt sätt. Rider...
Svar
19
· Visningar
2 037
·
O
Ridning I senaste numret av Ridsport har Maggi von Wachenfeldt skrivit en intressant insändare där hon bland annat skriver "Vi måste inse att så... 2
Svar
27
· Visningar
3 255
Senast: Noir
·
Ridning Kan man rida på bara kapson? Är ute efter en bra bettlös variant till min häst, och funderar på kapson. Fördelar? Nackdelar? 2
Svar
21
· Visningar
2 710
Senast: Fifflan
·
L
Ridning Ja, jag sitter inne med ett stooort nyvaknat intresse för den klassiska ridkonsten efter att ha pluggat på lite. Hela inriktningen... 2
Svar
37
· Visningar
4 401
Senast: Lord Owen
·
N
Ridning Hejs!!! Ny här och lyriskt intresserad av AR. Nästan kittlar i magen då jag får veta mer och mer och ju mer jag får veta desto mer vill...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Nehalennia
·
Ridning Under åren som gått så har barockridningen för mig blivit mer och mer indelad i flera underkategorier, har väl igentligen alltid varit...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: loki
·
L
Ridning Jag ska alltså ut på en lång praktik (2½ - 3 månader) om ett år (ute i god tid :idea: ) och jag känner att jag verkligen vill hitta...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Spirit
·
Ridning Borde man veta vem det är? Avslöjar min totala okunskap. På http://www.deuber.de/start/ finns det en barocksadel med hans namn så jag...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: CarolaLind
·
Ridning Igår när jag red för min "engelska" dressyrtränare så bad hon mig att rida fyrkantiga serpentiner. sen blev det en fyrkantig volt...
Svar
2
· Visningar
1 274
Senast: Spirit
·
F
Ridning stämmer så väl in på henne som äger stallet där jag står, hon är även "dressyrtränare" :angel: (även fast ingen längre vill träna för...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: skrållan
·
Ridning Sidorna som fungerade hamnade så längt ned så jag provar igen. Kanske kan moderatorn ta bort den andra tråden? Smygisläsare på...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Tez1
·
S
Ridning Nu undrar jag om det finns bilder som ni kan visa på hästar som ridit/ jobbats inom den "vanliga" ridningen, och som byggt om sig... 2 3
Svar
55
· Visningar
7 473
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III