Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning De allra flesta här har väl träffat på hästar som någon gång gäspar i början av ett träningspass? Nu till mina funderingar. Det sägs... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 123
Senast: Totola
·
Träning Jag rider en lite smått omusklad storhäst som gärna inte vill ta högergaloppen! I början av ridpasset tar han även kortare steg med...
Svar
2
· Visningar
1 542
Senast: gucci
·
Y
Hästhantering Rider en häst som ibland vägrar gå förbi vissa saker som tex andra djur, blir "rädd" och "tittig" backar, bockar, skenar.. HUR löser jag...
Svar
7
· Visningar
1 465
Senast: Scarry
·
Träning Hej. Har nyligen 3 veckor sedan köpt ett ungsto 4 år gammalt till min dotter på 11½ år. Hon reds in i våras o sen vilat. Inte mycket...
Svar
17
· Visningar
2 599
S
Träning Vill inte bli sågad nu. Men undrar om man kan rida med bett OCH hackamore första gångerna? För att se så det verkligen funkar med...
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: Buck
·
Träning Min dotters D-ponny har svårt att behålla galoppen på böjt spår, han spänner sig i halsen och stretar och skakar på huvudet. Har kollat...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har en vän vars dotter jag håller på att drilla i ridkonstens alla svårigheter! Dottern är 17 år och hade bara åkt häst ett par...
Svar
8
· Visningar
3 027
Hästhantering Håller på att göra en Horsentality profil på min unghäst men är hopplös på engelska. hjälp lite där jag kört fast. vad betyder 1...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hörde av en kompis att det är lag på att stalla in hästarna den 15oktober om man inte har vindskydd el ligghall i sommarhagen? jag... 2
Svar
22
· Visningar
6 414
Senast: Arwen
·
C
Träning Jag har nyss köpt en 5årig D-ponny.. som går mig verkligen på nerverna! han lyssnar inte på mig, han biter och naffsas.. idag sparkade...
Svar
7
· Visningar
2 024
Senast: Lavinia
·
D
Träning Har just börjat på ridskola tillsammans med en kompis. Idag efter vår lektion så stannade vi kvar och kollade på lektionen efter oss och... 2
Svar
25
· Visningar
6 943
Senast: Miloni
·
D
Ridning Jag rider emellanåt en bekants häst som skulle blivit travhäst, men som jag förstått det aldrig gått på travet. Detta helt enkelt för...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: ptr
·
Ridning En liten diskussionstråd om hur vi arbetar hästarna för hand! :) Jag är ringrostig, och behöver börja mer med det. Kan inte hitta min... 2
Svar
21
· Visningar
3 357
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Jag hade en intressant diskussion med en ung tjej igår, hon red min ponny och jag gick en sedvanlig promenad med min unghäst! På... 2
Svar
24
· Visningar
2 879
Senast: Miloni
·
N
Ridning Hejsan, jag har börjat bli mer och mer intresserad av akademisk ridkonst och jag skulle jätte gärna vilja börja med det :) Nu undrar...
Svar
11
· Visningar
5 684
Senast: bigganl
·
Hästhantering Jag läste just ett upprop i en facebook-grupp jag är med i, en femtonårig tjej som är ledsen för att Stockholms stad chockhöjer...
Svar
1
· Visningar
1 259
Senast: Lavinia
·
F
Träning Vilken ålder är lämpligast att börja i (shettis)? Först och främst tömkörning och sedan med vagn. Vet en som började med tömkörning...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: AmandaJensen
·
Ridning Jag har börjat köra min ridtravare och har en del funderingar. Det var 10 år sen han travtränades och han har helt kommit bort från att...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: Hailey09
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: sanio
·
Ridning Vet inte om ni minns i våras (tror jag det var) då jag skrev en tråd om jag skulle sälja min älskling nu innan kroppen blivit för kass... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 817
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka