Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ska man inte gallopera med häst som har senskydd på benen? Dottern var i går ute och red en skogstur och dom galloperade på dom... 2
Svar
20
· Visningar
3 013
Senast: traceys
·
C
Hästhantering Hej, jag har nyligen fått en urmysig medryttarhäst. Hon är ett varmblod på 5år. Hon är nyligen betäckt så tar några veckor innan jag kan...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: metspo
·
A
Hästhantering hej! jag är en tjej på 18 år. har ridit sen jag var 11 år och hade ett uppehåll i ca 1 år.. jag har jätteproblem med mig själv när...
Svar
7
· Visningar
1 789
Senast: Ottilia
·
M
Ridning Funderar lite över detta med taktfel i ökad trav. Har förstått att det ofta beror på att hästen sätter ned bakbenet före det diagonala... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 993
Senast: Immer
·
M
Träning Jag har fått ett litet projekt av en familj i australien att utbilda deras 4-5åriga Quater valack. Dock har jag kört fast! Hitills har...
Svar
1
· Visningar
874
Ridning ...har varit på en rutinkontroll av min häst för att ta död på ev hjärnspöken om hur dåligt skick min häst är i. (se tidigare tråd)... 2
Svar
21
· Visningar
4 203
Senast: Tussilago
·
Ridning Hur ser ert veckoschema ut för din häst? :) Gjorde bara ett random exempel här under, inte mitt schema ;) måndag: dressyr tisdag...
Svar
14
· Visningar
7 135
Senast: Ms_Antrop
·
Träning Min ponny är riden i 1,5 år. Nu har hon börjat jobba i form och ger efter jätte bra i munen. Däremot verkar hon ha lite dålig balans...
Svar
10
· Visningar
1 421
Senast: Tretjak
·
Ridning Hej alla :) Enkel fråga: När man rider dressyr rider med en hoppsadel, skall man fortsätta rida i kortaläder eller ha dem lika långa som...
Svar
5
· Visningar
1 766
Senast: skogersson
·
D
Ridning jag undrar enligt nedan hur det ligger till med mod o trygghet hos en häst? 1. Den skickligaste travkusken Örjan kilström...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Angel
·
Ridning Jag blir lite upprörd när jag ser en ung tävlingsryttare (dressyr) som tränar sin unga häst. Hästen är sent inriden och på en normal...
Svar
12
· Visningar
3 628
Ridning Jag har för flera år sedan provat ut en sadel åt min häst som fungerat i alla år. Nu har hästen helt plötsligt börjat få ont i ryggen av... 2
Svar
21
· Visningar
2 311
Senast: EgoGirl
·
Ridning Är det bara jag som har uppfattat att det blivit någon sorts islandshäst-boom här i sverige? Tycker var och varannan har islandshästar...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: Cosmic
·
Hästhantering Jag gjorde nyligen en tripp ner i Europa, igenom Danmark, Tyskland, Belgien och Frankrike. På ca 300mil så såg jag 3 st (tre!)...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Tussinussen
·
E
Träning Hej! Min ponny är väldigt stel i framdelen, han har mycket svårt att lossna i bogarna och nacken. Han är tvärtom som de flesta andra...
Svar
3
· Visningar
1 881
I
Ridning Hej! Jag har nyligen börjat på ridning för första gången i mitt liv, och älskar det redan! Men nu har jag ett litet problem som ni...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: Cascade
·
Hästhantering Hej! Jag har börjat fundera lite på det där med hästar som tittar och "blir rädda" för saker, och på hur man ska bemöta sånt beteende... 2
Svar
31
· Visningar
3 549
Senast: em-pirre
·
Hästhantering Jag fick en tvååring i maj som jag nu har börjat ta med i skogen då jag rider någon av mina andra hästar, det finns en liten väg i...
Svar
17
· Visningar
1 871
Hästhantering Jag är medryttare på en riktig klippa till häst. Han är lugn (läs lat) oerhört trygg, vi har träffat älgar, traktorer, flygande drakar... 2
Svar
24
· Visningar
4 357
Senast: purity_666
·
Hästhantering Ska ev iväg med min skrutt i slutet av denna vecka,och antar att han kommer vara lite "stissig" när vi kommer fram! :D Han är även lite...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31