Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skulle vara kul och veta hur era hästar har blivit efter ni har "skolat om", hur gjorde ni?. Hur vad de när du hoppade på för första...
Svar
15
· Visningar
1 705
Senast: Bejbie
·
Ridning Är lite småsugen på att skaffa mig en ridtravare. Men hur mycket jobb ligger det bakom allt? Är dom "hela" efter gått på travet? Vad... 2
Svar
39
· Visningar
3 065
Senast: Bejbie
·
Hästhantering Jag skulle vilja veta när jag kan börja träna min unghingst som snart blir 1,5 år gammal. När kan jag börja longera, tömköra, betträna... 2
Svar
32
· Visningar
6 761
Hästhantering Ja som rubriken säger, min ponny har fått dåligt självförtroende. Han har aldrig haft det innan, han har snarare varit tvärt om. Men i... 2
Svar
29
· Visningar
3 145
Senast: Prinzess
·
Träning Har länge varit mkt skeptisk till Hempflings karraktärer. Men av olika anledningar börjar jag öppna ögonen för dem en aning och satt nu... 21 22 23
Svar
442
· Visningar
39 327
Hästhantering Hejsan! Jag är helt okunnig med vad det gäller att raka hästar så min kompis som kan saken skall göra det åt mig... Min fråga är dock...
Svar
9
· Visningar
1 743
Senast: Marita73
·
I
Ridning Har precis fått hem min nya häst och tänkte be er om hjälp att se ev. exteriöra svagheter som kan påverka henne, och kanske utvecklas...
Svar
9
· Visningar
1 672
Senast: Jate Volim
·
Träning Heej! Tänkte nu starta en tråd om vilken eran favorit ridövning är (kunde inte hitta ngn annan så´n...). :idea: Min fantasi börjar... 2
Svar
23
· Visningar
9 595
Senast: Bellan12
·
Ridning Tycker att vi borde ha en tråd för oss som rider hingstar!! Kan ni inte berätta vad det är ni sitter på (inga namn om det är en... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 081
Senast: Nila
·
Y
  • Låst
Ridning Har jag förstått rätt, När jag gör en skänkelvikning åt vänster, undan högerskänkel, då ställer jag hästen i högertygel dvs FRÅN...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Gångarna i vårt stall har blivit så halkiga sista tiden. Hästar som har skor halkar lätt även om de går försiktigt, och så kan vi inte...
Svar
7
· Visningar
1 984
Senast: Tajger
·
Hästhantering Har haft ett fyraårigt sto hemma nu i sanrt ett halvår, hur go som helst. Hur som helst var lastningen till en början inga problem men...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Är lite nyfiken på vilka här inne som också har fastnat för träningsformen Lång tygel, eller long reining.... Hur länge har ni... 2
Svar
22
· Visningar
4 882
Senast: Queen
·
Ridning Är ute i häst letar svängen igen och hade tänkt mig en häst runt 10år, men har sett att det finns extremt mycket läromästare ute som är...
Svar
5
· Visningar
2 239
Senast: tuaphua
·
B
Ridning Hej blir såå trött på min goding ibland han är rätt stark och jag rider honom med mycket sätte o halvhalter osv men så ibland så bara...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej! Jag rider lektioner på ridskola en gång i veckan, och då blir det ju såklart att man rider olika hästar hela tiden. Mitt... 2
Svar
21
· Visningar
5 366
Senast: Bellan12
·
W
Hästhantering Hej! Har en fundering kring min häst. Brukar longera henne nån gång då och då för variation. Har fått för mig att det varit bra för...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Pansi
·
Träning Min häst går på lösdrift med tre andra hästar, flocken har varit som den är sen i februari när min häst flyttade in, de går bra ihop och...
Svar
8
· Visningar
1 813
Senast: YorkWann
·
Träning Till exempel när man ska fatta galopp, ska man ju se till att fatta när hästen lyfter sitt inre bakben. Men hur vet man eg när den gör...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Cha9
·
H
Träning ska snart hämta hem en unghäst f -08.. tömkörd, longerad och inriden men inte gjort något sen i somras (blev då inriden) Men hur mkt...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka