Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det någon som har en bild på ett kaspon med cykelkedja?
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: Sammet
·
B
Ridning Kan någon ge mig råd om hur jag får min pålle att göra halt! Helst då i en avslappnad och rofylld form! När vi galopperar eller travar...
Svar
4
· Visningar
1 294
Senast: true_blue
·
P
Ridning Min häst gör jättefina slutor men öppnorna blir mest fel och spända. Vad beror det på? Var sitter hans spänning och finns det någon... 2
Svar
21
· Visningar
1 939
Senast: Ardnas
·
C
Ridning Använder ni er någonsin av tygeltag över manken? (dvs korsande) När och varför resp varför inte? Har hört lite olika filosofier kring...
Svar
13
· Visningar
2 056
Senast: Alkemisten
·
N
Ridning :confused: Se´n var det det med varför man måste ha en bomlös sadel, slå ut vargtänder även om de är stora och inte vad jag och de som...
Svar
15
· Visningar
1 831
Senast: alisson
·
P
Ridning Skapade en tråd inne på dressyr om när "dressyrryttarna" tycker det är lämpligt att börja använda kandar. Vet att många anser att... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 081
Senast: sagi
·
B
Ridning Dum fråga kanske. Men böjning åt vilket håll? Om jag ska tillexempel göra en öppna i vänster varv. Åt vilket håll böjer jag? Och...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: boella
·
Ridning Vid hand Tömkörning Pelararbete Varför använder ni den metoden ni har och inte de andra? Mest nyfiken på att se vad för svar som...
Svar
6
· Visningar
1 452
Senast: Lorpan
·
Ridning Är en relativt nybliven fanast av det barock inspirerade och har under några månader ridit för CS och en av hans elever, men i brist på... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 677
Senast: Carmenzita
·
K
Ridning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
4
· Visningar
1 969
Senast: KungTulle
·
Ridning Skärp till er, hästfolk, och uppför er som hyggligt folk! Är en nybliven hästägare, fjording. Har som barn och ungdom sysslat mycket... 2
Svar
39
· Visningar
3 246
Ridning Befinner mig i ett hästsverige där pressen att välja sida blir allt större. Har inte upplevt det så tydligt än här nere i skogarna där... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 852
Senast: Jessica
·
A
Ridning En fråga var, hur rider man barock? Det gör man inte var ett svar, man klär ut sig, var ett svar. En följd fråga skulle då ha varit... 2
Svar
39
· Visningar
3 418
Senast: Carmenzita
·
Ridning Nu är vi där igen.. nosar på ämnet som alla vet allt om redan, som om diskussionen inte var avklarad för länge sedan. Men! Var... 2
Svar
26
· Visningar
2 209
Senast: via
·
Ridning Om ni läser i en saluhästannons att hästen är barockriden, vad tänker ni då? Säger ni om er häst att den är barockriden? Vad innebär... 2
Svar
33
· Visningar
2 589
Senast: knyttet
·
Ridning Används det ordet fortfarande? Pratade med några vänner häromdan, de förstod vad jag menade, men de (mycket yngre) hade inte alls hört...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Gast
·
Ridning Apropå en annan tråd vill jag nu höra om, och varför ni tycker att tyglarna ska hänga. Är det lättare för hästen att göra rätt? Kan... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 883
Senast: concierge
·
C
Ridning I bästa nybörjaranda skulle jag vilja, även om ni säkert sett liknande frågor, veta skillnaden på AR (barrock?) och Klassisk ridning...
Svar
2
· Visningar
964
Ridning herregud vad ja tjötar om den men nu kommer det mera ;) vet ni ngn som kan hjälpa mig med aktiviteter?? jag har hittils fått ihop...
Svar
6
· Visningar
939
Ridning Det var en del som pratade om halva steg inne på utbildningstråden här. Men vad är egentligen halva steg? Hur avgör ni när det är dags...
Svar
2
· Visningar
1 666
Senast: tottenham
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår