Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Förlåt att jag dubbelpostar men det är ont om folk som svarar på utrustning... De har väl tröttnat på mina tjatiga trådar... jag är ju... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
Ridning Jobbade pållen från marken idag. Vi får inte riktigt till de. Jag har han på en liten volt och ber han träda in med de innre bakbenet...
Svar
12
· Visningar
1 374
L
Ridning Att rida "barock/akademisk ridning" eller vad nu folk vill kalla det. Har under en tid varit delvis skeptisk mot den akademiska... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 189
Senast: Beppo
·
Ridning Japp, vi hoppar över piaffen, passagen och galoppen och går direkt på de högre skolorna! :D Efter att vi på träningen igår... 2
Svar
38
· Visningar
3 048
Senast: Jegra
·
S
Ridning har precis börjat rida för en tränare som säger sig hålla på med barockridning. i början gick det jättebra. men nu har det blivit något...
Svar
16
· Visningar
1 252
Senast: Ardnas
·
C
Ridning pratar folk inte me sina tränare? trodde de va lite av poängen me dehär ridstilarna eller va man ska kalla de, att man tänkte o...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: tant agda
·
Ridning http://www.saintvaulry.com/allege.htm :) mvh/T_B 2 3
Svar
57
· Visningar
4 447
Ridning Har en lite överambitiös häst som ofta försöker mer än man ber den om. Inte alltid på rätt sätt, men poängen är att för att avreagera... 2
Svar
31
· Visningar
2 475
Senast: Hallarby
·
Svar
21
· Visningar
3 295
Senast: Tussemaja
·
Ridning Jag har ganska nyligen blivit intresserad av det här med barockridning. Men ju mer jag läser så tycker jag att barockridningen börja... 2
Svar
36
· Visningar
2 908
Senast: prinzen
·
Ridning Jag ska ner till München några dagar/någon v och tänkte höra med er om ni vet någon bra ridanläggning i trakterna man får besöka...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: tuaphua
·
H
Ridning Vad är skillnaderna? :confused: 2
Svar
28
· Visningar
4 563
Senast: Lena_B
·
S
Ridning Leva på \"tränandet\"? Finns det någon tränare inom den Akademiska Ridkonsten som endast lever på det? Förutom Bent då... De jag vet...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: hallonkakan
·
Ridning Hej! Tänkte bara höra om det var nån som var på det där seminariet som Sara S drog ihop nere i Skåne med flera olika hästmänniskor...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: Novelette
·
H
Ridning Hur ser en sluta resp en öppna ut från hästryggen i förhållande till en skänkelvikning? Hur vet jag om jag gör rätt.. Om jag nu inte har...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: CillaW
·
Ridning Har jag förstått denna text rätt??? (texten är från en sida från portugal)... Menar de att vissa kapson har vassa tänder på insidan (för...
Svar
16
· Visningar
1 856
Senast: Elisabethh
·
Ridning ...brukar ni hoppa på den oxå. Nu pratar jag inte om några höga höjder utan bomarbete + max 70 cm höjder. Funkar det tro??
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Totola
·
Ridning ...när man börjar med markarbetet? Nu menar jag små korta pass som inte är på dödligt allvar utan med ganska mycket lek i ändå.
Svar
7
· Visningar
844
Senast: evis
·
Ridning Jag tycker att framåt neråt sökningen numera funkar väldigt bra på pållen, vilket den inte gjorde innan. Ryggen är rejält upphöjd och...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: evis
·
Ridning Hej! Efter att ha ridit på ridskola och ridit andra privata hästar så har jag ridit dessa hästar mer eller mindre likadant, förståss... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 183
Senast: Carmenzita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka