Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har köpt ett islandssto på 4 år, hon är inriden men inte utbildad. Jag rider för AR tränare två ggr i månaden och blandar in mycket...
Svar
5
· Visningar
1 669
Senast: pjufff
·
P
Ridning Hej! :D Jag har en d ponny som är 4 år. Han blir väldigt stark när jag rider ut på honom, det är nästan så att jag inte kan hålla...
Svar
4
· Visningar
1 018
F
Hästhantering Har nu haft min ponny i 3 år och hittills inte åkt iväg med han någonstans, har försökt träna han regelbundet med transporten men det...
Svar
1
· Visningar
672
Hästhantering Hej allihopa, undrar om ni vill dela med er av era tankar/ideer /tips runt ett 'problem' jag har med min hingst. Jag har en 12-arig...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: banshee
·
R
Träning :) Hallå! Jag skulle vilja ha tips om hur man ska börja på ett bra sätt att få igång ridningen på en unghäst. Han kan sittas på osv...
Svar
9
· Visningar
1 800
C
  • Låst
Ridning hej jag undrar om det är nån som har bra tips eller råd hur man bygger upp musklerna igen på en häst. Ska sätta igång en häst som jag...
Svar
4
· Visningar
3 635
Senast: IngelaH
·
Träning Suck.. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Min syster har en fin tävlingsponny som hon tävlar rätt höga klasser på. Denna ponny...
Svar
14
· Visningar
2 303
Senast: Fia-Lina
·
Ridning värmerekord här idag med 32 grader:crazy: Har varit ca 28-30 grader hela veckan. Hur gör ni då med ridningen? min häst har i alla... 2
Svar
22
· Visningar
6 524
Senast: Ickapeltz
·
Hästhantering Jag har en varmblods valack på foder som jag köper nu i slutet av Juli. I början(haft honom sen 31 Aug-2010) kändes han bufflig och...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Em3li3
·
Ridning Hejsan hoppsan! jag hoppas jag har lagt den i rätt forum, annars får gärna admin ta och flytta på den:) Jag har en fråga eller...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Lazer09
·
Ridning Hoppas jag får lägga denna tråd här.... Jag har lite planer på att flytta till annat land och då bosätta mig nära någon namnkunnig... 2
Svar
21
· Visningar
3 500
Senast: Hellas
·
Ridning Jag rider på ridskola en gång i veckan. För några år sedan ramlade jag av en häst i galoppen. Sen dess har jag varit rädd för att...
Svar
8
· Visningar
1 674
Senast: Totola
·
Träning Jag har hittat en trevlig foderhäst som jag varit hos några gånger nu. Enda nackdelen med hästen är att hon inte står stilla vid... 2
Svar
26
· Visningar
11 102
Senast: Sasse
·
Träning Jag har ett 5 årigt sto som galopperar jätte bra ute men vill inte alls på volten, hon har nästan ingen egen driv kraft alls :( någon...
Svar
12
· Visningar
4 654
Senast: Mixess
·
G
Hästhantering Hej, jag har en fråga att ventilera med er. Jag ska eventuellt byta stall på min islandsvalack. Stallet han står på idag är ett...
Svar
17
· Visningar
2 337
Senast: bigganl
·
M
Ridning Sitter här och funderar lite.. läst en massa trådar om det där med skarpa bett osv.. att man ska ha si och så.. (detta kommer bli ett...
Svar
6
· Visningar
1 256
W
Ridning Hej! Jag rider en shettis tre gånger i veckan som jag typ får göra vad jag vill med. Jag skulle vilja prova rida han i hackamore och...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: wannabe
·
B
Träning Hejsan allihopa! Jag är vuxen (25 år), bor i Stockholm och har väl ungefär två-tre år på ridskola bakom mig, kan skänkelvika i trav...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: Whoever
·
L
Hästhantering visste inte riktigt var jag skulle lägga dethär, hittade inget bra ställe, så det fick bli här.. Jag har börjat tänka och läsa om... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 195
Senast: bigganl
·
E
Hästhantering I höst tar jag över en häst jag hade på foder för några år sen (2004). Då påbörjade jag hantering och inridning och det gick bra. Som... 2
Svar
24
· Visningar
3 138
Senast: oanki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025