Rida i denna värme

Sv: Rida i denna värme

Jag tog ett pass på ridbanan när det var 30 grader, klockan 13-14, gassande sol och inte så mycket till vindar. Klart att vi svettades men varken jag eller hästen blev "trötta/sega" utan trivdes/stod ut utan problem.

Jag försöker vanligtvis komma iväg med hästen innan 9 men det är ju för jobbigt vissa dagar att masa sig vidare från frukostbordet till hästhagen. Varmast är det runt 16-17 men att rida på kvällen, tidigare morgon gör jag inte pga mygg/knott. Och jag lägger alltid betfor+salt i vatten inför ridturer för att hjälpa till.

Sv: Rida i denna värme

Ägaren till min fd medryttarhäst sa att hästens rutiner var att ridas mitt på dagen oavsett väder så det gjorde jag, även i 25 grader. (detta kom upp när jag var ute vid 8 på kvällen och hästen blev helt tossig hmmm) man får tro vad man vill. har alltid ridit närsom annars :P

Liknande trådar

Övr. Hund Idag har jag vart sämsta matten ever känns det som. Jag har vart så sjuk att det vart helt omöjligt för mig att röra mig. Har haft 40... 2
Svar
30
· Visningar
1 852
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 053
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025