Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Var med en arbetskompis till stallet där hennes häst står för ett par dagar sedan. I detta stall fanns även en kallblodstravare som jag...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: fijja
·
E
Träning Idag på fm fick Azter äntligen äta så mycke gräs han vill, i all framtid! Nu är han i den för evigt gröna dalen! Tänk vad mycket...
Svar
9
· Visningar
893
Träning MIn häst skrittar ett par steg från stallet, sen spänner hon sig och kröker ryggen och börjar hoppa upp och ner och sidledes. Sitter... 2
Svar
33
· Visningar
2 283
Senast: Sonic76
·
Träning Nu har jag fått nog!!! Eller vi ska man väl säga. Har min häst i ett mysigt stall lagom långt ut på landet (enligt mig) Man kan... 2
Svar
20
· Visningar
2 128
Senast: Fina
·
Z
Träning Hej! Har ett jobbigt problem me min medryttarhäst. De är så att han verkar inte fatta va en galoppskänkel är! Han ökar istället i... 2
Svar
30
· Visningar
3 534
Senast: orion_x
·
L
Träning Min isis kille är coollugn att rida när han är själv men blir HELGALEN när det är andra hästar med:eek: Han stegrar, backar,slänger...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Loura
·
L
Träning Kan någon berätta mer om detta för mig? Jag har hört begreppet förut i samband med longering/löslongering men är inte riktigt införstådd...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Hanna-panna
·
  • Låst
Träning Nu har jag fått nog!!! Eller vi ska man väl säga. Har min häst i ett mysigt stall lagom långt ut på landet (enligt mig) Man kan...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: IngelaH
·
B
Träning Där jag står finns ett föl och deras ägare vill inte att man umgås/gosar med det i stallet även om alla har gjort det från början, innan... 2
Svar
33
· Visningar
3 189
Senast: HoppFantasten
·
Träning Ni som har lättlastade hästar, och som ibland åker iväg med dem själv, utan att ni har någon som hjälper er. Hur gör ni då? Går ni in... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 374
Senast: nexxa
·
W
Träning Idag slog det mig att jag lägger mer VÄLDIGT :crazy: mycket pengar på ridningen (ridskola). Om jag hypotetiskt sett halverade ridtiden...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: ZOFUS
·
T
Träning Min -05 står ofta med bakbenen långt bakom sig, han liksom avlastar och står med ryggen sänkt. han ställer sig ofta så när han står...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: tashinajess
·
Träning Min häst behöver senskydd fram när vi hoppar, så jag köpte ett par nya för en tid sedan, och fick då matchande bakskydd, för att det ser...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: pinky
·
C
Träning Det är så att min häst gillar inte folk.. När det är folk som tittar när jag rider så går hon på helspänn och om någon så lite som kliar...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: chipp
·
G
Träning Jag har nyligen fått in en tvååring i stallet. Och eftersom min erfarenhet av föl och unghästar är minimal, så tycker jag att den här...
Svar
11
· Visningar
1 648
M
Träning Är det någon som har erfarenhet av att använda den? Vi har tänkt att träna vårt ungsto med hovslagarskräck enligt Montys fix-up 3 video...
Svar
18
· Visningar
7 152
Senast: _smiles
·
T
Träning Äntligen, äntligen fungerar det! Jag och min häst har haft problem hela vintern, allt ifrån att han tar bettet och sticker till att han...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: ZOFUS
·
M
Träning Hej! Skulle vilja ha en massa tips om longering!! När började ni longera era unghästar? Hur gjorde ni i början så att de fattade...
Svar
7
· Visningar
5 559
Senast: Tappsveden
·
S
Träning hej .jag har ett varmblod somhar varit hur lungn som helst i dom 2 år jag haft han men nu(den senaste månaden) har han börjat sparka...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: hillevie
·
E
Träning Jag ska skaffa en till häst och har hela tiden tänkt mig en mer renodlad dressyrhäst. Men nu lutar jag åt att köpa en shettis att köra...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka