Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Nar jag tranar inne i paddocken med min hast sa gar allt bra sa lange jag haller mig till trav och skritt men sa fort vi har tagit en...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Nibalda
·
A
Träning Finns det någon som har något tips på hur man får hästen lugn under transport. Hon står och sparkar och slår med frambenet. Själva...
Svar
1
· Visningar
715
C
Träning Inte så allvarligt som det låter ;) Jag har en nordsvensk valack som inte kan dricka vatten utan att tappa ut en massa. Han doppar...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: martha
·
M
Träning När ens häst, själafrände och bästa vän dör? Jag har aldrig varit med om en värre dag än idag. 2 3
Svar
44
· Visningar
3 835
Senast: Attlid
·
Träning Vad tror ni om det här? Bluff och båg eller en teori som kan stämma? http://www.bitlessbridle.com/Article-4.pdf Ska väll tillägga...
Svar
13
· Visningar
3 838
Senast: Sammet
·
L
Träning Jag har två shettisar, en hingst 11år & en vallack 10år. Vallacken dominerar totalt, hingsten har INGET att säga till om. Ska det...
Svar
14
· Visningar
1 080
Senast: Carla
·
C
Träning Hejsan alla hästmänniskor! Som ni ser på rubriken undrar jag vilka övningar man ska rida för att få mer muskler på hästens rumpa...
Svar
4
· Visningar
2 841
Senast: Username
·
Ridning Hur skulle ni jobba med en häst som har svårt för Ena galoppen. I ena galoppen kan häste fatta samlad galopp från skritt och galoppera...
Svar
18
· Visningar
3 309
Senast: Ainon
·
P
Träning Hej! Nu är jag förvirrad. Jag kan inte riktigt förstå skillnaden mellan horsemanshipgrimma och vanlig grimma. Jo utseendemässigt, men... 2
Svar
25
· Visningar
2 708
Senast: Hanna-panna
·
Träning Min medryttarhäst som jag rider, har lite dåligt med muskler just nu. Så jag behöver tips på specifika övningar och "saker" vi kan hitta... 2
Svar
29
· Visningar
3 245
Senast: loobah
·
  • Låst
Ridning Jag skulle väldigt gärna vilja se era hästar i deras utrustning. ;) Med eller utan ryttare spelar ingen roll.
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: IngelaH
·
Träning Har ett problem med min 15åriga valac. Han har viserligen alltid varit lite bockig & pigg. Dock inte tjurig. Men nu känns det som att...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: ecila
·
J
Träning Har en häst som jag ska lära longera.Har varken paddock el. ridhus eller rudcorall.Kan man longera i hage till sommarn??Men iaf...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: pigleton
·
R
Träning hejsan! Är det någon mer än jag som har en häst med ko fobi? Hon gillar verkligen inte kor och ibland vägrar hon gå fårbi när korna går... 2
Svar
30
· Visningar
2 938
Senast: Lord_Calvert
·
Träning Om man vill ha hästen inspänd när man longerar med kapson - ska man ha träns under kapsonen och ha inspänningen i bettringarna. Eller...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: lizzie
·
Träning hur brukar ni göra med era 3 åringar efter 3årstesten? är ev på G att köpa en 3 åring efter avklarat 3årstest :love: . Ska jag låta...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: borsalino
·
Träning Hej. Jag var på en nh-kurs för en tid sen. Glad i hågen åkte jag dit och trodde att jag skulle få lära mig mycket samt få träffa glada...
Svar
10
· Visningar
1 350
·
Träning Mailade om att ev vara med på Parelli-kurs. MEN då min häst är 2,5 år, så måste jag vara "utbildad" till savvy 3, annars får man inte...
Svar
3
· Visningar
913
·
Träning ... till slakt! Nu börjar jag tröttna på min buse hästs uppförande. Till i sommras så var han den mysigaste hästen i hela stallet... 2
Svar
26
· Visningar
2 883
Senast: Esswe
·
Träning Jag är lektionsryttare sen 9 år ungefär och rider helst dressyr eftersom jag har varit hopprädd förut. Nu är jag 16 (fyller 17) år och... 2
Svar
25
· Visningar
2 047
Senast: Horsegirl_1991
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka