Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min vän har en haflingerdam som de har svårt att hitta passande regntäcke till. Storlek 135 (från börjes) badar hon i och 125 (från...
Svar
5
· Visningar
1 669
Senast: TeamVM
·
N
Utrustning Jag har funderat lite på hur man egentligen lindar benlindor rätt...är det någon som kan förklara lite enkelt hur man gör det på rätt...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: Soranto
·
Utrustning nån som har erfarenhet av den sadeln? hare hem en allrundmodell nu som jag skall testa. men vore kul att höra hur det har funkat för andra
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: bigganl
·
Utrustning Hej. undrar bara om det är bara jag som får utslag på låren och på baksidan av låren (röda prickar) av mina ridbyxor:o det handlar...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Centaur
·
G
Utrustning Den ena hästen har cob i allt men ofta på minsta hålet. Fullblodshuvud och ganska nätt. Den andra har också cob men typ sista hålet...
Svar
4
· Visningar
2 303
Senast: Drafthorse
·
Utrustning Jag har en Nevada bomlös westernsadel. Jag köpte pad till som ska jämna ut trycket över ryggen. Nu är det så att jag undrar om det går...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Pilo
·
U
Utrustning någon som vet några bra låga transportskydd som är rejäla och stabila och inte alltför dyra? dom jag hittar o har är så tunna så de...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Andorra
·
F
Utrustning Behöver hjälp att välja nu... provade idag ut en ny pessoa sadel i vid storlek... har ett super pris på den och den kostar bara 13...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: Elektron
·
A
Utrustning Finns det ens att få tag på? TIPS! :bump:
Svar
3
· Visningar
5 002
Utrustning Hur länge kan man ha denna på? Vet att man ska vänja in hästen, vilket har blivit gjort, men sen måste man väl kunna ha den på utan...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: LinnK
·
Utrustning Nu finns det ju snart trådar om alla färger, men mina absoluta favoriter är beige och brun, så nu vill jag se dig och/eller din häst i... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 788
Senast: SirWillgott
·
C
Utrustning Jag har en häst som rids med westernsadel, men som jag vill variera sadel till. Jag trivs i westernsadeln, men vill gärna ha en...
Svar
17
· Visningar
1 372
Senast: Cronis
·
E
Utrustning skulle någon kunna förklara vad det är för skillnad mellan en fast kapson och en ledad? :bow:
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Gwaeron
·
L
Utrustning Hur mäter man hur långa läder man ska ha? Om det står att dom är 60 cm, är det, det längsta dom kan bli? Eller det kortaste?
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: Centaur
·
D
Utrustning Någon som testat dom? Snubblade just över dom och vore inte dumt om det var som sprengers då de kostade 800...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: MoQ
·
Utrustning Är lite osäker på det här med lindor och hur lindar rätt och därför brukar jag inte linda. Men vart ska man lägga skarven på lindan när...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: quint
·
F
Utrustning Jag har märkt att den sadel som passar mig(kort) o hästen bra, inte alls främjar en god sits hos lite längre ryttare. De lite längre...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: fjordinghanna
·
S
Utrustning Någon som har tips på sadlar och modeller som ligger på 110-115 grader i bomvidd? Är främst ute efter hoppsadel. Tack på förhand! 2
Svar
24
· Visningar
3 007
Senast: Saigon
·
O
Utrustning Vi misstänker att hästen jag rider är nickelallergisk då han ständigt är röd/rosa utanför mungipan. Bettet är inte vasst så han kan inte...
Svar
13
· Visningar
2 241
Senast: incognito
·
Utrustning Vilken ska man satsa på då? Rider både hopp och dressyr, så allround är ju bäst. Pfiff Haflinger, kan den passa? Vad finns det...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka