Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej alla prylgalna som har koll på läget, Vi har en liten B-ponny som ligger lite mellan storlekarna Shetland/ponny när det gäller träns...
Svar
5
· Visningar
2 592
Senast: Egonson_
·
Utrustning Tänkte beställa ett par luddskydd (damasker) till hästen men har beslutsångest om jag ska välja Protector, HG, Event eller FairField. Är...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Vart hittar man en bra lång (150 cm) sadelgjord i läder och med resår? Min häst har under sommaren vuxit ur sin 140 cm gjord (och...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Utrustning Tror det är den tredje shoppingtråden iaf, rätta mig om jag har fel. In med allt ni köpt! 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
351 279
Senast: LenaH
·
Utrustning Det finns en uppsjö av olika sorters skydd för hästens ben. Har du olika skydd beroende på vad hästen ska göra? Har hästen ett par i... 2
Svar
34
· Visningar
4 524
Senast: Plantan
·
Utrustning Har fått erbjudande om att köpa en John Whitaker sadel. Säljaren verkar inte veta så mycket om den. Under kåpan står 17 MM. Någon som...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Nevermind
·
Utrustning Vad för spännen/detaljer föredrar ni på er utrustning?
Svar
10
· Visningar
538
Senast: LesPaul
·
Utrustning Jag letar lite så smått efter en engelsk sadel. Är westernryttare till vardags men behöver en extra sadel för att kunna rida ut ihop med... 2
Svar
25
· Visningar
2 995
Senast: sthu
·
Utrustning Hej Buke! Jag var ute och red med en grupp ekipage igår, och vid några tillfällen fick vi stanna och vänta in de andra. Ponnyn brukar...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: FiaM
·
Utrustning Nu i stubbåker-tider bör man ju skydda kotan vid ridning för att undvika onödiga sår och annat elände. Jag brukar linda med långa...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: alvan
·
Utrustning Hittade detta bett på en webbsida. Det ska tydligen i grunden vara ett 2-delat bett, men som är "roterat" för att ligga bättre/stadigare...
Svar
4
· Visningar
759
Utrustning Min häst har gått ner lite i vikt och jag tycker att sadeln blivit lite vid. Tänkte testa den där genomskinliga gelpadden. Ska den sitta... 2
Svar
21
· Visningar
3 094
Senast: mackan
·
Utrustning Hopplöst svårt att hitta nåt passligt. Den har inte rak rygg. Lite svängd. Men när den jobbar så blir den lite rak. Har nu en gammal...
Svar
1
· Visningar
1 159
Utrustning Om man läser TR så står det att insidan på bakskyddet ska vara slät när det är ponny eller unghäst. Men samtidigt marknadsförs skydd med...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Emmie_75
·
Utrustning Jag har min häst uppstallad hos en person. Det finns inget kontrakt men jag antar att det är muntligt kontrakt son gäller. Kan hon kräva... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 112
Utrustning Är lite ute efter ett tunnare innetäcke till foderhästen då hon är den värsta skitgrisen jag mött :p, att sova med huvudet i en bajshög...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tänkte beställa hem ett insulator stalltäcke och ser att det finns både Mio och Amigo. Vad är egentligen skillnaden i kvalitén?
Svar
7
· Visningar
2 921
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min häst har blivit till åren och kommer att behöva ha täcke i höst/vinter för att konservera energi. Ofodrat regntäcke har jag (eller...
Svar
10
· Visningar
884
Utrustning Har tyvärr bara kort på schabraket i nuläget, men behöver hjälp att tolka "resultatet". Tycker sadeln ligger bra när jag står bredvid...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Pudlan
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Börjes pad https://borjes.se/hast/sadlar-tillbehor/sadelpadar/pad-memory-foam/4212 kontra den svindyra... 2
Svar
24
· Visningar
7 642
Senast: alvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka