Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Älskade hästaskrället tog sönder sitt träns nu i veckan så har fått göra ett provisoriskt hopplock av gamla tränsdelar. Nu är det dock... 2
Svar
37
· Visningar
5 915
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag har länge tänkt på att jag vill testa ett bettlöst träns till min häst. Han är och har aldrig varit särskilt glad för bett, och vi...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Swedenping
·
Utrustning Hittar bara gamla trådar så startar en ny. Någon som vet vad det kostar att typa ned en hästtransport från 1990kg till 1660kg? Hur går...
Svar
17
· Visningar
17 016
Senast: caballus
·
Utrustning Har förstått att man tar ström från innerbelysningen, innan lampan. Hur gör man? Ska man kapa kabeln innan lampan och sätta på någon...
Svar
2
· Visningar
4 570
Utrustning hej! Vart köper man billigaste hinderstöden i material som tål att stå ute?
Svar
1
· Visningar
541
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag köpte detta bett för ett tag sen och det fungerar bra, grejen är att det gnisslar vilket är lite irriterande Har någon nåt tips...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Pancakes
·
Utrustning Är det någon som har denna? Hur upplever ni att den är i sätet och i bommen? Har dressyrsadeln och är väldigt nöjd med den. Passar...
Svar
10
· Visningar
3 583
Senast: KrullTroll
·
Utrustning Eftersom alla andra gör egna sadeltrådar så gör jag det också ;). har ny foderhäst med både hög manke, spikrak rygg och är ganska...
Svar
17
· Visningar
1 754
Senast: Buck
·
Utrustning Ngn som har några åsikter om dessa sadlar? Kvalitet osv? Är på jakt efter en hoppsadel till mitt väldigt breda och överbyggda sto, för...
Svar
11
· Visningar
7 732
Utrustning Brukar du använda nosgrimma i fleece på ditt träns? Jag vet att det finns till vanliga grimmor och undrar om det finns till träns också...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: TinyWiny
·
Utrustning hej jag undrar om någon vet, kan man strunta i panelerna på en trekker PRO endurance Classic och istället använda en grandeur padd med...
Svar
2
· Visningar
590
·
Utrustning Finns det? Har letat överallt tycker jag. Jag har en 90 cm gjord med hopplatta men den saknar ju hällor för stropparna så som en... 2
Svar
20
· Visningar
1 703
Senast: tuaphua
·
Utrustning Någon som provat Acavallos Hexa-Free pad? Eller någon liknande, typ som den från BR? Funderar på en sådan för att mellan min bomlösa med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: LinaG
·
Utrustning undrar vad bomvidd 33 står för, wide eller xwide? Tacksam för svar, kan inte hitta nåt när jag googlade. Eva
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Elisha
·
Utrustning Letar krubbor att köpa till stallet. Vilka är de bästa?
Svar
9
· Visningar
954
·
Utrustning hejsan bukisar!! jag skulle vilja veta allt om hackamore, vilka slags hästar har dem? de behöver inte vara hyperkänsliga? varför... 2
Svar
39
· Visningar
16 021
Senast: Dopy
·
Utrustning Hur gör man bästa planlösningen på ett stall som är 7x7m? Vill få in 3 boxar(minsta på 3x3m, gärna så stora som möjligt) och skötselplats.
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: MiaMia
·
Utrustning Hur vet man ålder på sadel ? Morris har ju ett system där alla sadlar har ett eget nummer - så man kan få info men övriga märken ? Har...
Svar
7
· Visningar
2 014
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Funderar på att inför skaffa mig en samshield hjälm. :love:Tycker att de är sjukt fina och de passar min huvud form bra! (jag är... 2
Svar
21
· Visningar
2 744
Senast: tuaphua
·
Utrustning När man äntligen hittat rätt till hästen i sadeldjungeln så kommer tvivlen kring om sadeln passar mig. Hur vet jag vilken sitsstorlek... 2
Svar
29
· Visningar
3 141
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka