Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Halojj allihop ! Har två brukshästar . En på 6år som nu vuxit klart o Globus crincle sitter som en smäck på honom 17.5". 38. Sen har...
Svar
4
· Visningar
3 743
Senast: Martina_m
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 086
Senast: Sockerbit
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 258
Senast: Carraa
·
Utrustning Vi ska köpa ett nytt/beg släp eftersom vi sålt vårat gamla våran budget ligger runt 80000sek. Då får man ett nytt billighets släp med... 2
Svar
23
· Visningar
7 375
Senast: Enslow
·
Utrustning Provade idag en Pfiff Amaretto på mitt sto - som behöver ny sadel. Den ligger helt kanon! MEN! Den passar inte alls hennes ryttare...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Blomskan
·
Utrustning Unghästen behöver nytt bett med fasta ringar. Jag funderar på tredelat eller rakt. Vad har i för erfarenheter? I nuläget har hon... 2
Svar
30
· Visningar
7 640
Senast: ufot
·
Utrustning Hejsan, någon som stött på problem med att fjädern under släpet verkar för lång? Går bara att öppna baklämmen en bit sedan fjädrar den...
Svar
1
· Visningar
1 015
Utrustning Är i behov av ett par stallskor med ordentlig sula! har nu gympaskor som såklart leder till att hallen är full av spån från när man tar...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har ett (jätte)gammalt släp med fjädrar som mothåll för bakluckan så att den inte blir übertung att fälla upp/ned. Det är en variant...
Svar
16
· Visningar
3 309
Senast: Roja
·
Utrustning Hej! Jag har en unghäst på 6 år som jag skulle vilja ha lite bett tips om då jag gärna vill prova lite nya bett. Jag har endast använt 1...
Svar
8
· Visningar
1 140
Utrustning Hej! Jag har precis hittat ett par ridstövlar, superbra pris och skick. Tyvärr är ridtstöveln 3-4 cm för höga, funkar det ändå? Jag har...
Svar
7
· Visningar
2 329
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Mitt sto har problemet att hon får skav på armbågarna utav spännena på dressyrgjorden. :nailbiting: Efter ett dressyrpass jag hade så... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 141
Senast: Torill
·
Utrustning Nån som har en som vet hur mycket längre gjord man behöver? Som jag förstår det stjäl plattan en del på längden.
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Fideli
·
Utrustning Som rubriken låter, behöver tips på spikraka hoppsadlar som kan ta lite manke.. normal lång rygg.
Svar
3
· Visningar
625
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning har börjat rida igen efter några års uppehåll, dum som jag var slängde jag mina läderstövlar för att dragkedjan var trasiga på de...
Svar
2
· Visningar
647
Utrustning Jag har äntligen sparat ihop pengar till en AE-tömkörningsdäckel. Men så härom dagen ramlade jag över information om Wahlströms-däckeln...
Svar
6
· Visningar
1 882
Senast: Tualma
·
Utrustning Jag blir knasig, ska det vara så svårt att hitta nån info om detta stängselaggregat? Ikväll har jag sökt och sökt för att hitta...
Svar
5
· Visningar
5 759
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är det någon här som har tränset Abetone JH Collection från Hööks och har något att säga om hur lädret är på den? Eller har tips på...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: LesPaul
·
Utrustning Hej! Min häst går inte bra på aachenträns då hon antingen slår upp huvet o gapar för att slippa arbete eller tar tag i bettet o springer... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 787
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S