Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning När man äntligen hittat rätt till hästen i sadeldjungeln så kommer tvivlen kring om sadeln passar mig. Hur vet jag vilken sitsstorlek... 2
Svar
29
· Visningar
3 141
Senast: Ace
·
Utrustning Har funderat lite på det där med bettlösa alternativ, och kommit fram till att jag skulle vilja "utforska" det lite mer - och även rida...
Svar
8
· Visningar
2 148
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
3 055
Utrustning Hej! Min dotter letar efter en hjälm att tävla dressyr i... Vet ni några bra och såklart godkända hjälmar? Vi har kollat lite på...
Svar
5
· Visningar
1 361
Utrustning Satt och tittade igenom några gamla mappar med bilder på bl.a. mina gamla älsklingshästar på ridskolan. Så på några bilder såg jag att... 2
Svar
28
· Visningar
2 623
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
6 019
Senast: ankic
·
Utrustning Jag brukar oftast skippa nosgrimman när jag rider men fick höra nu höra att det är bra om man har nån slags rem under hakan som fästes i... 2
Svar
22
· Visningar
2 203
Senast: MissFideli
·
Utrustning Mitt barnbarn har vuxit något oerhört på längden och blivit smal som en sticka. På längden drar hon minsta damstorlek. Kan ni snälla...
Svar
2
· Visningar
721
Utrustning Nu har jag köpt ett babypelham till min häst men jag vet inte om jag ska ha en delta eller rida på två tyglar, hur rider man på två...
Svar
2
· Visningar
1 022
Utrustning Hej! Min dotter på 10år går på ridskola och hade otur att bli avkastad tre (!) ggr på senaste lektionen. Hästen (ponny så inte så hög)... 2
Svar
21
· Visningar
3 276
Senast: kakan89
·
Utrustning Ni som testat eller använder flugtäcke med regntät rygg - är det nått att ha? Eller blir de för varma på sommaren? Ska ha hästen på...
Svar
10
· Visningar
2 284
Utrustning Hej, Någon här som rider eller har ridit i en ergox2- sadel? Tycker att den ser prisvärd ut, men har inte själv ridit i en. Tänker...
Svar
18
· Visningar
2 947
Utrustning Hej! Är det någon som vet hur man gör om man vill flytta hela mellanväggen dvs även stolpen på Thule star safir, har en -08. Finns ju...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Lizzan78
·
Utrustning Hej! Vad har ni för utrustning på era HSS hästar? Headshaking syndrom Jag söker just nu de absolut bästa nosnäten som finns! Nån som...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: ylvalill
·
Utrustning Som rubriken säger. Har haft en kasse med träns och tyglar uppe på ett loft. Och dessa har visst möglat nu :cry: Som den träns-o-man jag...
Svar
14
· Visningar
3 426
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Horze vojlock för bomlös sadel?
Svar
0
· Visningar
399
Senast: lisbetha
·
Utrustning Hej! Hade tänkt testa ett tredelat eggbett till min häst, nu med lösa ringar har hon 12,5cm. Har läst att eggbett ska vara en cm...
Svar
4
· Visningar
809
Utrustning Jag har just nu en prestige golden star som passar hästen helt ok, utprovad av sadel magasinet som tyckte att den låg bra trots att den...
Svar
5
· Visningar
2 571
Senast: finaste
·
Utrustning Thiedemantygel (stavas det så?)vad är det för syfte med den? Har en stor shettis som mina flickor på 3 och 4 år rider, han är... 2
Svar
23
· Visningar
6 290
Utrustning Har hemma en ny Prestige Roma för provning. Den gillas av både häst o ryttare. Tänkte hålla ögonen öppna på begagnatmarknaden...Är någon...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S