Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

B
Utrustning vet ni vart man kan få tag på sådana? och om de är bra eller inte? en shettis i stallet i sommras hade en, såg ut precis som en vanlig...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Eve
·
D
Utrustning Hej! Har tänkt att börja rida på ridskolan men de har bara vanliga engelska sadlar. Då jag har bla balansproblem så behöver jag en...
2
Svar
24
· Visningar
2 179
Senast: skuggi
·
Utrustning Vilket märke tycker ni är skönast/mjukast ? (OBS på allroundsadlar)
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: furreburre
·
S
Utrustning Behövewr tips på hur man får bort brodd som sitter som berget. Tack på förhand
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Rea
·
N
Utrustning Det är sadel jag måste klaga på. För det första så är den alldeles för tung. För det andra är den framtung så den tippar framåt och...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: domino
·
B
Utrustning Hur och var mäter man på hästen för att få fram vilken storlek den ska på sadel??
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Spirelli
·
B
Utrustning finns det ridbyxor med tumstorlekar? Alltså såna som finns till jeans? Tycker det vore mycket lättare för då får man ju det man vill ha.
Svar
2
· Visningar
644
Senast: knorris
·
D
Utrustning Jag har förkorta vader och vill ha läder ridstövlar. Vet du vart det finns lite bredare och lite lägre läder ridstövlar? :confused:
Svar
3
· Visningar
848
Senast: knorris
·
E
Utrustning finns sådana överhuvudtaget? tycker jag är ganska normalbyggd, 168 cm/57 kg, men tycker att alla ridbyxor jag provar är superhöga i...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: alisson
·
Utrustning Nu har jag vart iväg och köpt mig min första egna hästtransport, begagnad så. Det är en Trane -90a Vad behöver man för försäkringar o...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: kopparberg
·
Utrustning Efter att ha läst en del om stångbett har jag nu beslutat mig för att börja rida med gag bett. Jag testade idag när vi longerade det...
Svar
19
· Visningar
1 809
Senast: linzan
·
E
Utrustning Vad är \"snällast\"? Hej! Jag har grubblat å grubblat... :confused: men inte blir jag nå klokare.. Vad är eg "snällast/mildast" åt...
2
Svar
27
· Visningar
1 671
Senast: ewa_85
·
Utrustning Nu har jag testat massor av olika engelska sadlar till min arab och ingen passar. Jag har en westernsadel som ligger utmärkt och den...
2
Svar
22
· Visningar
4 219
S
Utrustning Någon här som kan tala om för mig om "knästöden" på denna sadel är till någon nytta? Är denna sadel stabilare/kraftigare än övriga...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: snusmumrik
·
M
Utrustning J*csons ridbyxor gjorda av något matrial som ska likna jeans.. jag har ett par sånna, och ja har haft dem ett halv år och kanske använt...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Görel
·
O
Utrustning \"Lax\" stövlar har hittat ett par begagnat och undrar vad ni har för erfarenheter av dessa? vad är det egentligen för märke, har inte...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: cajsastina
·
Utrustning Någon som vet vad det är för träns? rätt snyggt iaf. Ser ut som Horsehead tränset från hööks?
Svar
14
· Visningar
1 374
L
Utrustning Jag undrar lite över vad ni har för uppfattning om bett? En del nyare rön säger ju att ett helt rakt bett är snällare mot hästens mun än...
Svar
16
· Visningar
8 780
Utrustning Efter att unghästen i dag har slängt mig i backen igen (gjorde ont den här gången!!) så har jag beslutat att köpa säkerhetsväst...
Svar
9
· Visningar
1 118
Senast: furreburre
·
S
Utrustning Det er vel en vanlig dressursal, men de foreslår den som sal til islandshest. Noen som vet noe om den? :bump:
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp