Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

D
Utrustning Jag har en häst som är väldigt mjuk i munnen :), men nu har han börjat dra iväg jag rider på ett ledat gummibett pga att han har...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: **BORTTAGEN**
·
E
Utrustning vilka skulle ni rekomendera och varför ? :smirk:
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: Ava22
·
B
Utrustning Hur mycket "glapp" (när man inte sitter i sadeln) baktill är ok på en syntetsadel som är helt ny? Det är en Wintec med CAIR. "Sätter"...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: **BORTTAGEN**
·
Utrustning Jag skulle vilja veta lite mer om Zaldi Atlanta, Zaldi Classic och Prestige (Apaloosa) Hippos dressyrmodeller. Bu eller bä? Hästen är...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: ecssory
·
Utrustning Är i transportköpartankar och funderar även på om jag ska lägga till några kronor för att få öppningsbara fönster. Min fråga är därför...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Chlo
·
Utrustning Är det någon som vet något om Floki islandssadel som nästan är bomlös, dvs. den har visst någon sorts mjuk bom av något slag... Tror...
Svar
13
· Visningar
2 089
Senast: moli
·
B
Utrustning Sadeln ska ju ligga ca 5 cm bakom bogbladet om det ska vara rätt, men hur långt bak sätter man en hoppsadel som är mycket framskuren i...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: skuggi
·
A
Utrustning Tycker jag verkar fungera bra, är det nån som har ett? Och vart köper man det - gärna så billigt som möjligt?!
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Egonson
·
Utrustning Är det någon här som har erfarenhet av de stigbyglarna? Jag tycker att de verkar intressanta ur ett säkerhetsperspektiv. Dessutom tänker...
2
Svar
22
· Visningar
2 164
Senast: pinky
·
I
Utrustning Är det någon som har eller känner någon som har denna sadel? Ligger den bra? Jag vet att man får vad man betalar för, men är det väldigt...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Amelia
·
Utrustning Någon som vet graderna för bommen på prestigesadlarna? Gärna hela vägen från 28-37.
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: Nyx
·
P
Utrustning Ska ev flytta min häst i vinter till ett annat stall. Där byter de täcken när de kommer in från hagen, i mitt nuvarande stall har de...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: suisyola
·
Utrustning ...kan man möjligen tvätta dem med bara vanligt tvättmedel nån gång ibland? Jag har tappat bort min tub med Cavalclean och de skulle...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Poxz
·
Utrustning Hej hej.. Har gubblat lite hit och dit och undrar nu egentligen vad man behöver för täcken i höst och vintermörkret? Vad har ni för...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: Centaur
·
Utrustning Hur många täcken har ni till era hästar? Gaaaahhhh...ja e totalt täckes galen! :o Har följande: Blått Bucas fleece täcke Blå rutigt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 084
Senast: piggis_83
·
B
Utrustning vad är det? är det bara som en gjord som man har runt täcket, som påminner om ett säkerhets bälte eller är det en mer elastisk eller...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: squirlett
·
Utrustning Nu är min fjording/Newforest/Halvblod rakad /filtklippning. Hur varma täcken ska jag ha på han? Ge förslag på tjocklek och ev...
Svar
3
· Visningar
864
C
Utrustning Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu men är lite nyfiken på skillnaden på vanliga strykappor och höga bakbenskydd? :confused...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: claraswe
·
S
Utrustning Har i ett tidigare inlägg ställt frågan: Skall en ny sadel behandlas med olja eller balsam direkt eller först efter en tid. Blev då...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Fraise
·
B
Utrustning Har sett att de ny sadlarna har storlek 4 och sånt. Hur är de i förhållande till 31 och 32 i bom :confused:vidd. Visst är tum stlk.arna...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Fraise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp