Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Jag har ett par ridbyxor, nu undrar jag om kan lämna in dom nånstans för drag kedjan gått sönder, om kan få en ny någon om vet ?
Svar
3
· Visningar
745
Senast: em-pirre
·
Utrustning Hej på er! Tvättade min hästtransport, Kylinge Apollo -97, på taket för första gången igår efter att ha haft släpet i dryga året. Då...
Svar
3
· Visningar
1 891
Senast: Buck
·
Utrustning Ja, som rubriken lyder, vilket är bäst? - svart - KORT - bra grepp :)
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Buck
·
M
Utrustning Hej ! Tänkte att någon bett-kunnig här kanske kunde hjälpa mig lite på traven med bettet till min nya D-ponny. Geena är väldigt känslig...
Svar
2
· Visningar
1 308
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Jag är lite nyfiken på Equilines nya supergrip byxa Cedar är i modellen, dvs vilken typ av kropp passar de? Och hur pass höga är de i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: tuaphua
·
A
Utrustning Hej, jo jag köpte ett dressyr spö på falsterbo hs och det är 130cm. Jag går på ridskola rider på storhästar, har ridit i sju år nu...
Svar
5
· Visningar
2 489
Senast: Deimion
·
Utrustning Har ganska nyligen upptäckt hästar och ridningen,och blivit helt fast:love: Jag suger likt en svamp åt mig alla information jag kan...
Svar
8
· Visningar
2 939
Senast: Esterpuma
·
Utrustning Nu är det verkligen dax att byta ut 900 (Saab). Någon som har bra förslag på en mindre dragbil? Måste få dra 1250kg på B-kort, bör...
Svar
10
· Visningar
1 695
Senast: Egonson_
·
Utrustning Har ett halvblodsto med bra sadelläge men sadelgjordarna åker fram och i värsta fall blir det skav och sadeln åker med. Hon har burkig...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: cikoria
·
Utrustning Jag vet att jag gör rätt när jag lindar, men det ser alltid så tjockt ut och på alla bilder på era snygga hästar ser det alltid snyggt...
Svar
11
· Visningar
6 548
Senast: Lajke
·
Z
Utrustning Hej, Jag har nyligen börjat rida och ska köpa mitt första hjälm. Vad ska man tänka när man köper ett hjälm? Vilken är bäst märke av...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Squie
·
Utrustning Hejsan! Jag har ett 15årigt dressyrsto som med tidigare ägare gått upp till medelsvår A med placering, och med tanke på att jag...
Svar
8
· Visningar
2 311
Utrustning Horseware har kommit med ett nytt "travartäcke" där dom skriver såhär: "Speciellt skuret för att passa travhästen Yttertyget i...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Digbil
·
M
Utrustning Måste best mig idag så jag hoppas ngn vill ge en åsikt! Morris & Nolan sadel 16 tum bomvidd 30. Tror ni den blir för svängd (eviga...
Svar
13
· Visningar
2 838
Senast: Akleian
·
Utrustning Hur förvarar ni era täcken? Finns en hel del i stallet. Har gott om plats i sadelkammaren men dåligt med fantasi. Gärna ha kostnadsfria...
Svar
3
· Visningar
1 789
Senast: sofiaspel
·
Utrustning Hejhej, en av mina ponnys slänger gärna med huvudet i hoppning. Ibland nära på att nocka mig så hjälptygel tycker jag faktiskt behövs...
Svar
7
· Visningar
2 452
Senast: quarter
·
Utrustning Behöver lite tips. Går i transportköpartankar. Väljer mellan: Ny Ifor Williams HB403 eller bättre begagnad Boj Bravo 216S från 2010...
Svar
7
· Visningar
5 665
Senast: Immer
·
Utrustning Jag som tyckte att min förra häst var skavkänslig har nu fått en ännu värre på halsen. Jag hittade inga nya trådar som handlade om...
Svar
4
· Visningar
1 398
Senast: Niki
·
J
Utrustning Hej! Jag funderar på att köpa en ny hjälm som många andra och mitt val skulle ha varit en Charles Owen JW men sen läste jag slumpmässigt...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Julaj
·
Utrustning Går det att hitta en bil med dessa egenskaper: - fyrhjulsdriven (inget måste... men vill helst ha det) - kombi - kunna dra minst... 2
Svar
20
· Visningar
2 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka