Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Om en sadel ligger nära manken, vad beror det på då? Den ser inte ut att vara för vid annars och hästen verkar gilla den. Kan man göra...
Svar
6
· Visningar
1 664
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Är det någon som vet hur vida man kan göra Tolga sadlarna vid omvärming? I grader. :)
Svar
1
· Visningar
842
Senast: EmpireB
·
Utrustning Pålle har fått kassa hovar i år igen såhär till sommaren, bättre än föregående år men ändock... Man trodde att det inte skulle vara...
Svar
16
· Visningar
3 951
Senast: ch791022
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen bytt säkerhetsväst från en Zippa till en Racesafe och är har blivit helt fundersam på om den verkligen har rätt...
Svar
5
· Visningar
3 295
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Ska provrida sadlar med min häst hos en sadelutprovare i helgen och efterlyser lite tips och råd på vad man ska tänka på, känna efter...
Svar
5
· Visningar
1 257
Senast: Akleian
·
Utrustning Hej! :) Jag kan inte jätte mycket om hästens utrustning o så där, så jag tänkte ställa en fråga till er här på Bukefalos. ;) Jo, jag...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: pink_angel
·
Utrustning Visste inte om tråden hör hemma här men jag chansade. Jag vill höra era åsikter om LG Bridle, främst från er som använt det. Jag vill...
Svar
4
· Visningar
1 597
Senast: Pegacorn
·
Utrustning hej. min lilla syster har en fjording hon rider på men hästen är alldeles för stark. har provat 2 delat och 3 delat bett men ingen... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 729
Utrustning Vart får man tag på en passande låda när man ska skicka en sadel? :eek: Trodde posten hade sånt men så var det ju inte :(
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: MaRomer
·
Utrustning Söker efter en hoppsadel som har stora klossar i varjefall fram. Den ska även vara mjuk i sitsen. Passier Marcus Ehning är för hård i...
Svar
7
· Visningar
3 139
Senast: Björkboda
·
Utrustning Har ett fullbod som hatar täcken. Har bitit sönder ett & annat under året som jag haft honom :devil: Har bara täcke på honom om han...
Svar
12
· Visningar
3 180
Senast: moon
·
Utrustning Olika åsitker hit o dit!! Ska man kika på det innersta karborrebandet o gå efter det o spänna det bakåt, eller det yttersta? Eller... 2
Svar
35
· Visningar
3 987
Utrustning Bra transport som väger max 1310 kg, någon som har tips? Ska kunna lasta i allafall runt 500 kg. Kan inte dra mer med min SUV på B-kort...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Tahari
·
Utrustning Satt och kollade på schabrak färger och matchande ridkläder ex pike. Fastnade för ett helrött schabrak och Go for Gold piken från Hööks... 2
Svar
22
· Visningar
2 805
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Jeep, Chevrolet, Land Rover och Nissan Terano som dragbil? för och nackdelar?
Svar
19
· Visningar
3 858
Senast: Trissa
·
Utrustning Efter att provat en mängd ponnysadlar till breda ponnyryggar, var den bomlösa Trekkern den som passade. Lite fundersam bara över den...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Tillis
·
Utrustning Nu ska jag köpa en ny sadel, en allround. Sadeln jag har för tillfället är en islandssadel med en sadelgjord på 55 cm. Vad ska jag då ha...
Svar
6
· Visningar
3 918
Senast: frittan
·
M
Utrustning Ngn som vill ge en åsikt? En Wellington Elite bomvidd 3, personligen tycker jag sadeln är för svängd? Lättar väldigt tidigt.. (Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Rhodugune
·
Utrustning Impulsköpte ett när jag skulle köpa kattbur. Typ kimblewick. Ibland så är min häst lite väl entusiastisk när vi skal galoppera ensamma...
Svar
19
· Visningar
5 443
Senast: Tikket
·
Utrustning Finns det nån modell av uppsittningspall som är hopfällbar och som kan tas med på ridturen? Om inte, vore det inte en bra affärsidé... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 129
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka