Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag skulle vilja lära mig hur man gör för att räka om ts värdena. Här är mina värden på hösilage. TS 71% MJ 9.9/kg TS Råprotein...
Svar
7
· Visningar
997
Hästvård Jag har en 2åring hemma som nu har fått veka bakkotor. Jag såg tendens redan i sommras, men tycker det varit i preioder. Som föl såg...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: TITTI
·
Foder & Strö Jag har fodrat med soja ett tag nu men inte fått de effekter på hästen som jag borde ha fått. Han är fortfarande muskelfattig, trots... 2
Svar
28
· Visningar
2 411
Senast: Ellyne
·
S
Foder & Strö Vad i foderstaten är det som fattas när hästarna biter på trä? 2
Svar
21
· Visningar
11 385
Senast: Gravinda
·
S
Hästvård Ja, hur mycket kostar det (cirka) att vaccinera mot botulism och influensa? Borde väl vara ungefär samma pris runt om i landet, eller...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: snorleif
·
  • Låst
Hästvård Här kan man diskutera allt som har med avmaskning och träckprov att göra, istället för att sprida ut alla dessa trådar samlar vi dom här... 70 71 72
Svar
1 424
· Visningar
116 837
Senast: Hello_sandra
·
Hästvård ...bästa tips för att få en så blank häst? Nu behöver ni inte på grundläggande saker som foder och avmaskning osv, för det känner jag...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: clubman
·
Foder & Strö nu har jag varit på jakt efter hö eller silage i småbal till en häst bara. och nästan alla jag pratat med har inte haft någon analys men...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Gisburne
·
G
Hästvård Ni med klippta hästar - när gör ni sista klippningen på säsongen? Min ponny har varit halvklippt under vintern men nu funderar jag på...
Svar
10
· Visningar
1 452
Senast: Saagaa
·
Hästvård Jag är, tack och lov, väldigt sällan på klinik med hästar så jag känner mig lite osäker på vissa aspekter! Kanske ni kan hjälpa mig...
Svar
10
· Visningar
1 292
J
Hästvård Undrar ut man vet att det är en fångrand som uppkommit på hoven. Vet sa att vår häst hde det sedan fem veckor tillbaka enligt den men... 2
Svar
21
· Visningar
8 131
Senast: Jiri
·
Foder & Strö Hade betfor men hon blir så himla het o pigg av det trots att jag inte gav så himla mycket. Just nu ger jag bara korn kross och... 2
Svar
36
· Visningar
2 646
Senast: Luleå
·
A
Hästvård Har en 2 årig hingst som kastrerades i måndags. DT kom ut och gjorde det. Hon ville inte göra det stående. Tyckte att han var för liten...
Svar
16
· Visningar
9 836
Senast: Piraja
·
Hästvård Vår shettskille på 3 år har haft kolik ett par gånger nu senaste två veckorna, senst var idag och det har varit snö både gångerna. Vi... 2
Svar
33
· Visningar
3 284
S
Hästvård Har ett vbl sto som blir 24 i år och som sedan i somras har haft problem med tänderna... foderinpackningar (blöder och luktar illa när...
Svar
11
· Visningar
7 131
Senast: sussip
·
Hästvård nu behöver jag er hjälp. Danne känns halt.. han känns tung att rida, ovillig, trycker jag på honom i skritten så får jag istället en...
Svar
15
· Visningar
1 861
Senast: SeagirlM
·
H
Hästvård Vad kan orsaka detta förutom "dålig ridning"? :confused:
Svar
17
· Visningar
2 040
Senast: eiwo
·
Hästvård Jaha, då har unghästen skadat sig igen. Skulle ut och rida idag och tog in lillsnärtan. När jag borstade ett framben såg jag att Guardi... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 851
Senast: zeus
·
P
Hästvård jag har en 18 årig valack som under senare tid varit i sitt livs form: pigg, framåt, arbetsvillig, musklar sig fint (ny dressyrtränare!)...
Svar
8
· Visningar
1 962
Senast: ia64
·
J
Foder & Strö hej jag behöver erat hjälp måste byta till hösilage, då shettyn hostar nu har jag hittat nån som säljer fortfarande småbalar. Men han...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka