Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag har en fölunge som fått bockhov på ett av sina framben. Hovbenet ligger inte riktigt vertikalt men nästan, sulan är tunn och mjuk...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: minternet
·
S
Hästvård Ni som haft hingst, som ni kastrerat. Har hästen förändrats mycket när den blev valack?:crazy:
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: grodan boll
·
S
Foder & Strö Ni som ger soja till era hästar, hur mkt ger ni, ungefär hur många dl är detta, o hur mkt väger era hästar, cirkus. Hihi.. Mvh sarre
Svar
6
· Visningar
980
Senast: ragge
·
Hästvård Mitt gamla halvblodssto, 21 år, hade förra vintern små kala fläckar i virveln på flanken och någon bak på rumpan. När hon fällde...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Hur mycket ska man ge av det? jag ger blad just nu till mitt sto Jag ger henne det morgon och kväll. 1/2 dl per gång? eller mer?
Svar
3
· Visningar
1 562
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Kan man skicka foder på dopinganalys? För att se om det innehåller dopingklassade substanser? Vart vänder man sej isåfall? Pris? Tid...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Masse
·
B
Hästvård Är det någon som har bra tips på hur man får pojkhästar som klenar av sitt skap mot bakbenens insida rena från kletet som blir?:eek... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 604
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Aldrig mer ensilage/hösilage säger jag bara! Man vet aldrig hur en bal ser ut när man öppnat den. Och även om den ser fin ut i början...
Svar
13
· Visningar
1 800
Senast: neferra
·
Z
Hästvård Hej, jag har en liten shettis som har varit ganska sjuk innan jag tog över henne.Efter sista 2 verkningarna har hon varit ganska ömfotad...
Svar
4
· Visningar
641
Senast: curre71
·
Hästvård För ett litet tag sedan skrev jag en tråd om min ponnys konstiga hälta. Sedan dess har hovslagaren varit här och klippt upp hållväggen...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Myzan87
·
Hästvård Läste detta och la in det på som jag uppfattade det på rätt underforum eftersom transporten handlar om trav hästar. I detta fall gäller... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 088
Senast: BitterAss
·
M
Foder & Strö Enligt mig så har mitt sto proteinbrist, men enligt en del av mina hästvänner så är hon fet. Jag har tyvärr ingen bild av henne som...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hur tänker ni när ni bestämmer era hästars foderstater? Inte är det väl så att ni bara knappar in siffror på datorn/foderstatsprogram... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 804
·
N
Hästvård ..påstod en bekant. Tja..vet inte vad jag ska tro, men visst, låter ju vettigt på nåt sätt. Och som en slump är de två hästar som...
Svar
8
· Visningar
1 185
·
Foder & Strö Efter att ha läst i diverse trådar har jag konstaterat att i princip alla ger sina hästar mer eller i många fall betydligt mer än vad...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: sthu
·
Hästvård Min lilla ponny har varit halt i fyra veckor. Han är röntgad och undersökt flera gånger av både hovslagare och veterinär, men inget fel...
Svar
10
· Visningar
1 792
Senast: Cinnamon Girl
·
W
Foder & Strö Jag håller på med ett arbete och då ska jag sätta ihop en foderstat till häst, men vi har inte analyserat vårat hö och det har ingen som...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Weeei
·
Hästvård Vi har vaccinerat hästarna i vårat stall mot ringorm, då ridklubben bredvid har haft ringorm. Nu till saken är att hästen har fått...
Svar
4
· Visningar
8 950
Senast: ankic
·
A
Hästvård Har en unghingst som är 2 år (arab, f 07, 26 maj). Han har växt som normalt fram tills betet i somras. Han mådde inte bra på betet...
Svar
18
· Visningar
1 923
Senast: Ayarab
·
Hästvård Hovslagare är en sällsynt ras där jag bor. Här finns en. Ett gäng i den lokala hästmiljøn är missførnøjda och hämtar hovslagare...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Netika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka