Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Nu har min häst fått ytterligare en spark! Vi som just skulle fått operera bort ärrvävnaden som blivit av den andra skadan. Jag hade...
Svar
14
· Visningar
4 411
Senast: caspar
·
L
Hästvård Skulle behöva er KUNNIGA Bukefalisters hjälp. Vad är symptomen på leukemi hos häst? Vill gärna veta ALLA symptom, både ovanliga och...
Svar
8
· Visningar
5 740
Senast: lindgreen
·
Hästvård Hej alla! Min femåring fick en liten genomkoll av ET i fredags. Han var kort i vänster sidan och lite låst vid vänster bog och...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: n33Lu
·
L
Foder & Strö Har alldeles precis för ca 30 min sedan fått reda på att höpriset har gått upp :O Min vanliga hösilagebonde som har toppenkvalitet och...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: lindgreen
·
Hästvård började fundera när jag torkade spenarna på min häst. hon har en tendens att få en jädrans massa skräp mellan spenarna, och även på...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Shibalina
·
T
Hästvård Nu när jag står här med min blivande stjärna och tänker tillbaks på alla hästar jag provridigt för att hitta honom fastnar mina tankar...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: TaylorSwift
·
L
Hästvård Köpte en ny tävlings-ponny förra sommarn. Nu är hon block halt, men ingen hittar orsaken värför hon haltar :( Hörde nu att hon haltat...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Lilla Iida
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenheter av långtidsbehandling med kortison för tarmproblem? Jag har en 17-årig valack med lång historik...
Svar
15
· Visningar
6 346
Senast: Etienne
·
C
Hästvård Vet inte om detta är rätt forum, men i vilket fall som helst, i vårt stall finns det en kvinna (närmare 50 än 40) som mockar på ett... 2
Svar
38
· Visningar
3 412
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Ni som fodrar med Krafft Groov eller andra pelleterade färdigfoder, blötlägger ni pelletsen eller ger ni den torr? Sen har jag även... 2
Svar
28
· Visningar
2 911
H
Hästvård Vilket intervall är det riktiga för detta vaccin? Jag behöver hjälp att tolka texten: Immunitetens insättande: Två veckor efter...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Jeps
·
T
Foder & Strö Min medryttarhäst rids och körs väldigt sällan, nån gång i månaden, ibland oftare. Han blir väldigt pigg och stark när han stått en...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Ellyne
·
Z
Hästvård Vet inte om detta inlägg hamnat rätt, flytta det gärna om det hamnat fel, men jag undrar lite om Flexi Hoof-Cream och hoppas ni här på...
Svar
8
· Visningar
1 072
Senast: ZÄTA
·
Foder & Strö Läste någonstans här på buke (förmodligen i någon bantningstråd) att mycket protein kan få hästen att gå ner i vikt. Det var något om... 2
Svar
26
· Visningar
3 260
Senast: Svalina
·
F
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av müsli? Har köpt Granngårdens nu, skulle köpa Mustangs men Dalviks Kvarn var stängt när vi skulle in och...
Svar
12
· Visningar
1 615
Senast: skogersson
·
N
Hästvård ja nu är min häst skadad igen. allt började förra våren. hon började kicka i galoppen och traven, bara i höger varv. hon va inte svullen...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Nile
·
P
Hästvård någon som vet om man kan kolla psyket på en häst, och var isf?
Svar
2
· Visningar
675
Senast: n33Lu
·
M
Hästvård Har frågat flera personer i stallet om hur hårt man ska spänna både bukgjordar och benremmar på täcket och fått lika många (olika) svar... 2
Svar
39
· Visningar
5 400
Senast: Borken
·
Foder & Strö Hej! Tänkte att ni här på Buke kunde bistå mig med lite kunskap eller i alla fall idéer. Jag har ett halvblodssto på fem år, som rids...
Svar
13
· Visningar
1 429
F
Foder & Strö Går de två att kombinera, vissa säger att de slår ut varandras funktioner och andra säger att de fungerar jättebra ihop..? Tänkt att ge...
Svar
5
· Visningar
1 905
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka