Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hjälp! Behöver ert hästkunnande och sår-erfarenheter... Jag hittade min pålle i hagen med ett 7cm långt sår på mulen inkl ett litet...
Svar
7
· Visningar
3 786
Senast: kvandi
·
H
Hästvård Vet att de finns en aktuell sida där de kommer upp alla fall med smittsamma virus som härjar. Men vilken sida är det??
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Havregryn
·
L
Hästvård Vet inte om jag satte tråden på rätt sätt, men får hoppas det. Går det hoppa en häst (typ en bana i ridhus med bra underlag) utan...
Svar
5
· Visningar
1 257
Senast: beap
·
N
Hästvård Jag har nu rakat min shettis för de är för varmt för honom inne på natten. Jag har bara rakat halsen på han. hur gör ni som har...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Macken22
·
B
Hästvård Hej:) Är jag helt ute och cyklar om att det är lag på att hästarna ska ha 3 fodringar/dag eller 6 h mellan fodringarna ? Eller är det...
Svar
1
· Visningar
665
S
Hästvård Hur ska dom ridas dagen/dagarna efter de blivit vaccinerade? Ska de vila? Ska de ridas lugnt? När kan de ridas på för fullt igen?
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Fille
·
Hästvård Har en bekant som hämtade hem ett föl i slutet av förra månaden. Hästen var då 8mån. Dagen efter hemkomst, uppdagades att han har ett...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Raggartass
·
Hästvård Min dam har de sista dagarna gått och blivit snorig. Ingen temp, ingen hosta och hon verkar inte må dåligt. Men jag blir orolig. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 534
Senast: jemeni
·
Hästvård Min foderhäst har sedan en tid haft lite "smulig" avföring. Kan se ut som bollar, men nuddar man så smular de sönder. Eller så är de...
Svar
8
· Visningar
4 162
Senast: frittan
·
F
Hästvård Hej hej! Kletat på tjära på utsatta ställen i boxen då jag har fått två "bävrar" men de har kletat ner svansar o gnuggat halsen mot...
Svar
5
· Visningar
2 223
Senast: fialinas
·
Hästvård Har sökt men hittar ingen tråd, så nu skriver jag en egen. Och om den ligger fel får moderatorn flytta den:) Ni som har back on track...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Ljulius
·
H
Hästvård Behöver lite tips och råd :) Min vallack blir biten av en annan häst i hagen på insidan av bakbenen precis över hasen, ytliga bett men...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: honeystar
·
R
Hästvård Min hyrponny har epilepsi. Jag hyr henne 3 gånger i veckan och resten är det hennes ägare som sköter henne. Vad har ni för erfarenheter...
Svar
19
· Visningar
5 233
Senast: kajsa_kavat
·
H
Hästvård En av mina hästar skar av sig senan på sitt framben idag, och veterinären har sytt ihop men är det någon som kan förklara hur det läker...
Svar
11
· Visningar
2 184
Senast: hästhandlarjävel
·
Foder & Strö På en diameter av 7 mil finns det inget apotek som har tokosel i 800gr burkar. 2kg finns men jag har inte behov av 2kg. Dessutom...
Svar
11
· Visningar
1 819
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Min häst är just igång igen efter ett år av flera skador. Är riden som längst 3 månader på 1,5år det är en annan historia. han har...
Svar
3
· Visningar
1 077
Foder & Strö Någon som har hört talas om detta? En tjej på ett annat forum hävdar nämligen att betforn just på travare förstör möjligheten till att... 2 3
Svar
59
· Visningar
5 676
Senast: Askersund
·
Hästvård Hejsan, Jag undrar vad som hjälper mot mugg. Min häst har mugg på ena bakbenet, kanske inte så konstigt med tanke på vilken årstid...
Svar
12
· Visningar
1 013
Senast: Larnqvist
·
Hästvård Idag när hovis va ute så fick pållen kramper i sitt ena bakben :( han ville inte stå på det och sköt rygg och visade hela han att det va...
Svar
12
· Visningar
2 932
Senast: lundborg
·
Hästvård Kan hästar kissa orange och vara friska?? Såg i dag att min gjorde det när vi var ute och red...eller orange aktigt iaf...det var...
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: Kicki_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka