Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ju en 9 månaders som drog på sig luftvägsinfektion och står just nu på stall och får PC samt finadyn. Hon fick vara ute en...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: dee79
·
A
Foder & Strö Mina hästar (dräktigt kallblodssto 8 år, B-ponnysto 5 år) fick varsin julgran efter jul, mums !! De åt upp alla barr och delar av...
Svar
9
· Visningar
3 612
Senast: jemeni
·
E
Hästvård Har ni någon gång stött på en häst som är orolig/jobbig i munnen som 'protest' mot att det är jobbigt att arbeta? Min häst var...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Knorten
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag tyvärr inte har några värden på hösilaget....Hon får 9 kg hösilage,ett kilo havre hon fick nästan 2 kg... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 619
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hej! Är det någon här som testat det fodret. Näringsmässigt skulle det passa bra som komplement till mitt hö och havre. Vad det...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: oki
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har tagit ett engelskt fulldlods sto på 4 år på foder & hon funkar inte som galoppör längre pga skada. Så hon har stått...
Svar
13
· Visningar
4 331
Senast: Chesss
·
S
Foder & Strö vi har fått så jättebra värden på vårt hö/hösilage i år att hästarna inte får i sig tillräckligt med strå när dom fått tillräcklig med...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: styggasyster
·
Hästvård Ska nu fixa en första hjälpen låda och behöver linement till den. Var hittar man Kylande och Värmande linemnt någonstans??? Har...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Wippos
·
O
Hästvård Har haft ut en vet. till stallet för att kolla tänderna på min häst som har svårt att gå upp i vikt, luktar illa som bara den i munnen...
Svar
9
· Visningar
2 026
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Min halvblodsvallack ser ut som ett troll och svettas mycket vid träning, så nu är det dags att klippa igen! Jag hade planer på att ta...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: snorleif
·
Z
Hästvård Efter en skärskada i hagen är min kille på Strömsholm. Opererad i går, vilket enl veterinär gick bra. Han har skurit sig rakt in i...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: ZorraBorra
·
Foder & Strö Hej, jag ska precis börja ge min häst krafft rehab och undrar om det finns någon här som har erfarenhet av det fodret sedan förut? Hur...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hur mkt salt per liter vatten går det åt? Kan man använda salt med jod? Hästen har ett stort sår mellan frambenen. Pratade med vet, som...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: pimy
·
Foder & Strö Vissa säger att proteinbrist ger bukig häst...Då till min fråga, om min häst ska ha 500 gr srp/dag ska man öka proteinintaget så att...
Svar
5
· Visningar
1 156
Foder & Strö finns det nått som är bra att ge lite "äldre" hästar, för att förebygga, underlätta problem med leder osv? för människor finns det...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: fjordtokan
·
J
Hästvård Hej! Jag skulle vilja veta om en häst blir varm i frambenen eller bakbenen eller i knäna. Vad kan der bero på? Varför blir dom det...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: Precious
·
E
  • Låst
Hästvård Var på en föreläsning med Ove Lind. Jag är grymt chockad av hur blinda vi människor är. Jag är vanligtvis väldigt, väldigt skeptisk... 15 16 17
Svar
323
· Visningar
31 312
Senast: skuggi
·
K
  • Låst
Hästvård SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!!! Ge er inte in på att försöka verka enligt vildhästverkning. Jag trodde att jag hade öppna ögon, inte var... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
13 766
Senast: coari
·
S
Hästvård Bara lite nyfiken, hur gör ni med vatten till hästarna i denna kalla årstid? Har sett många hagar utan vatten, så undrar hur ni gör... 9 10 11
Svar
203
· Visningar
14 456
Senast: Bellini
·
Hästvård Har hand om en kompis häst för tillfället. Och hans matte upptäckte i söndags att han hade ett hål på utsidan av hoven, som en ficka...
Svar
14
· Visningar
4 249
Senast: aysha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur