Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Min oturs förföljda tjej har nu svällt upp i v. bak. Det hela började med att hon blev sparkad i hagen, en reva och två mindre "hål"...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: KillerQueen
·
C
Hästvård För att göra en lång historia kort: Min häst har hostat och varit snorig en längre till till och från. Kontaktede vet som konstaterade...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: TantEster
·
G
Hästvård Jag har en häst som fått återkommande fånganfall ett tag, men det senaste året har det blivit tätare och värre. Har beslutat att det...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: glimmie
·
A
Hästvård När ni är gravida och inte kan rida? Hur aktiverar jag en tävlingshäst på bästa sätt förutom att longera ihjäl honom?? 2
Svar
22
· Visningar
1 892
Senast: ahlsell
·
B
Hästvård Hej! Min häst är nyopererad och jag ska spruta penicillin intramuskulärt. Det går fint, men det jag tycker är obehagligt är det där att... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
27 459
Senast: TantEster
·
Hästvård Vad är det som avgör om man sätter på hästen en mjuk eller en hård sula? Vad är för skillnad i funktion ? Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Lindsen
·
Hästvård Har fått ett nygammalt problem med min pålle...han äter trä från boxdörr och väggar, som om han vore en bäver. Hästen är en 6årig korsn... 2
Svar
39
· Visningar
2 894
Senast: ujent96
·
Hästvård Skit oxå, jag låter alltid min nervositet och orolighet stå i vägen för förnuftigt och rationellt tänkande. Kommer ut i stallet och...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: dee79
·
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: JAMarna
·
Hästvård Jo, så är den hemska sanningen. Blev väckt i morse av stallkompisen som sa att våra hästar (jag har två, hon en) hade stått ute hela... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 784
Senast: Olympus
·
W
Hästvård Hej, har snokat runt här på buke ett tag men aldrig postat ett inlägg tidigare, så hoppas att allt blir rätt nu :laugh: Det är så här...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: ÄlskarSnobben
·
Hästvård Har ganska precis uppäckt att ett sto i stallet har vad som faktiskt skulle kunna beksrivas som fettvalkar på ryggen. Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 352
Senast: krambanan
·
Hästvård Jag har ett 7årig halvboldssto som jag funderar på att avliva om jag inte får någon ordning på problemen. Jag har bara haft henne i...
Svar
18
· Visningar
1 525
Senast: zanque
·
S
Hästvård min ponny har underliga små "utslag". det är gulvita kristaller som är stenhårda. om man pillar bort en krusta så får man med håret...
Svar
12
· Visningar
1 402
Senast: sinner
·
Hästvård min häst har sedan i tisdags förra veckan varit halt.. Det blev bättre för varje dag, i söndags vart han helt fräsch, såg bara lite stel...
Svar
14
· Visningar
5 067
Senast: Elina8
·
E
Hästvård Måste man ha pass för att vaccinera en häst? Har en foderhäst nu som jag ska vaccinera men hans ägare har inte fått passet än. Kan de...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: majapia
·
F
Hästvård Tog in min häst från hagen en eftermiddag, hon var lite däven men ingen hälta eller så, trodde mest att det berodde på värmen. När jag...
Svar
12
· Visningar
7 279
Senast: clubman
·
Hästvård fick i fredas ett meddeland från stallet. nu har vi avmaskat alla hästar, vänligen betala in summa x på kontot. ok, bra att de från...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: Madick
·
Hästvård Sedan fyra månader har jag en shettisvalack på tre år som sällskap till mitt halvblod. Han är en stor en och hur go som helst . Detta är...
Svar
18
· Visningar
1 453
Senast: Empalie
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka