Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Min gamla dam har haft en period med svullna ben pga att det var så hårt underlag. Hon fick skor med brodd, svullnaden gick ner. Hade...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: jezzscar
·
A
Hästvård Jag har en alldeles otroligt snäll tvåårs-hingst, som ska bli min "bästis-kompis". Men nu vet jag inte när jag ska kastrera honom... 2
Svar
30
· Visningar
2 295
Senast: Armani08
·
Hästvård Har ni skor både fram och bak på era hästar? Måste man ha både fram och bak på isläningar? Ja rider mest ute i skogen.
Svar
17
· Visningar
1 279
Senast: islandforever
·
S
Hästvård Jag ska snart ta o kastrera min 4-åring. Jag vill gärna göra det ståendes då det e ngr tusen kronor billigare. Men jag skulle vilja höra...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Håller sen några dagar tillbaka på att smörja in en bit av ett ben på min häst med Voltaren. Det funkar väl ok. Men vill ändå höra mig...
Svar
16
· Visningar
6 236
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö När jag räknar på foderstaten så behöver jag inte något extra mineralfoder. Men så sa en veterinär att man ändå ska ge ett...
Svar
9
· Visningar
1 591
Senast: Lyckan i Halland
·
B
Hästvård Hej Vi har en hage som hästarna gå i på sommaren och där finns ekar. Vi brukar släppa upp de vid midsommar och då är det inga ekollon...
Svar
7
· Visningar
11 761
H
Hästvård Har ni några tips vad jag ska göra åt en häst som bits och bråkar då han ska in från hagen? Han är valack och går med ett sto, så det...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: rosita
·
Foder & Strö Ger nu min häst salsa havrefri musli men efter att jag började med det så har hon blivit nästan okontrollerat pigg att rida. Innan fick...
Svar
9
· Visningar
1 475
Senast: lynxlady
·
Hästvård Tog in min fölunge som vanligt idag och visiterade. Upptäckte då att hon har en bula/svullnad på vä bak mitt fram på skenan. Hon är...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Bellini
·
Foder & Strö Ska få hem en D-ponnyvalack på foder :banana: och tänker att fodra med lusernhack. Är det någon som kan ge ett ungefärligt pris på vad...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: chimoza
·
Z
Foder & Strö Nu ska jag försöka att göra en ny foderstat till min islandshäst. Hon är i väldigt bra hull, men ganska omusklad och 6 år. Jag ska öka...
Svar
6
· Visningar
1 436
Foder & Strö ha suttit här och funderat på min lilla polle och hennes man och svans .. finns det inget foder eller tillskott som man kan ge dom för...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Freaky_Em
·
A
Hästvård Upptäckte för några veckor sedan en liten liten knöl på min åring, på baksidan "låret" (vad heter det?:o) Iom att det här var i samband...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Armani08
·
E
Hästvård Skulle ha köpt en ny häst förra veckan, men dagen innan vetbes ställdes hon in i box (normalt lösdrift) och hade fått en relativt...
Svar
8
· Visningar
1 302
B
Foder & Strö ja, det jag undrar är i princip om det överhuvud taget kan finnas någon näring kvar i så " gammalt" hö ?:confused:
Svar
3
· Visningar
746
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Försöker forfarande reda ut vad det är för fel på min häst! Har tagit alla blodprov man kan komma på nu! Alla visar att det inte är ngt...
Svar
1
· Visningar
1 407
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Imorse när jag mockade så upptäckte jag att den sista skithögen var lite lösare och när jag hade lagt den i skottkärran så märkte jag...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Tuvisen
·
H
Foder & Strö Jag har fundera på ny foderstat till min häst. Hon är just nu i en fast med lite motion, i form av trav och galopp. Men jobbar desto...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vaccinerar ni er häst mot både mot hästinfluensa och stelkramp, eller väljer ni bort ngt? Jag pratade just med min distriktsveterinär...
Svar
19
· Visningar
1 559
Senast: hemmansryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka