Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Som rubriken lyder, hur länga bör en saltsten räcka som endast innehåller salt och är 2 kg tung och sitter inne i en box (alltså bara en...
Svar
7
· Visningar
2 881
Senast: Punkity
·
Q
Hästvård Hej! Hur ofta fodrar ni?? Kraft? Grovfoder? Och vilka tider? När jag hade häst för ca 13 år sedan var det MYCKET viktigt... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 995
Senast: Jolin_Blue moon
·
I
Hästvård Kanske en konstig fråga: men finns det någonting jag kan göra mot frysen vatten? Vatten fryser jättesnabbt. Har ni kanske et tipps...
Svar
18
· Visningar
2 267
Senast: trofé
·
Hästvård vet inte om tråden ligger rätt annar får ni gärna flytta den. Ja så var det snart dax igen, snart är det nyår och min(a) häst(ar)... 2
Svar
39
· Visningar
4 231
Senast: Colombia_Girl
·
L
Hästvård Hej våran valack har ont i ryggen på senaste tiden, I går var vetrinären ut och han sa bara att han skulle vila men frågan är om det är...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: trofé
·
A
Hästvård Ni som har fått er häst sparkad av en broddad häst, hur illa skador har det blivit? Alternativet är att ha obroddade hästar i snorhal... 2
Svar
30
· Visningar
3 492
Senast: Tinuri
·
G
Hästvård Min hovslagare säger att hon tror att min häst är halt på båda fram. Hästen brukar vara jätte snäll att sko, inga som helst problem. Den...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Tant Brun
·
S
Hästvård jag tänkte sy benlindor och undrar hur långa och hur breda dom måste vara, har e gammal rosa fleece halsduk som är 2 m lång räcker det...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Shaklima
·
Hästvård Hur tycker ni jag ska klippa min maxade c-ponny på 15 år som just nu har vääldigt lång päls? Han är korsning mellan... 2
Svar
20
· Visningar
1 733
Senast: Sandrocken
·
Hästvård har ett par unghingstar i hagen med min val. dessa små busungar låter inte täckena vara. Har förlorat tre bra och slit tåliga täcken på...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Jag funderade på det då en tjej i grannstallet sa att hon stretchar hästen nästan varje dag då hon har ridit. Är allmänt nyfiken på hur...
Svar
14
· Visningar
1 410
Senast: Jerseyite
·
N
Svar
87
· Visningar
13 792
Senast: axel
·
Foder & Strö Har kompisens dräktiga fjording uppstallad hos mej då min häst behövde sällskap. Hon är i 8mån.Hon får i dags läget inget krafftfoder...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: ameo
·
Foder & Strö I "mitt" stall reagerar jag på hur mkt kraftfoder alla andra hästar får i jämförelse med min medryttarhäst. Det är nästan så att man... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 495
C
Foder & Strö Har en häst 6 år som träningsrids 6 dagar i veckan och väger ca 500kg och är ca 158cm i mkh. Försöker fodra honom med endast...
Svar
17
· Visningar
1 186
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård Igår så hade min kompis med sig sin kompis till stallet som är riktigt duktig med hästar. Både hon och jag har lagt märket till att "min...
Svar
15
· Visningar
4 155
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hej! Hur ser man egentligen att en häst bukandas? Gott nytt år!
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Caz
·
Foder & Strö Hej! Som rubriken säger, funderar kring fri tillgång på hösilage i hagen och hur det påverkar övrig utfodring av kraftfoder och...
Svar
18
· Visningar
1 416
Senast: farin
·
Hästvård Vad gör man åt en vrickning. ingen svullnad ,lite värme i 4 dagar sedan värme fri, oren på böjt spår i trav. pigg och glad annars...
Svar
7
· Visningar
13 267
L
Hästvård Har gett mängder med havre men det hjälper inte! :crazy: Någon som vet bra preperat som ger riktigt krut i hästen? :banana... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 110
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka