Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Har en fråga till er alla där ute. En häst med pålagringar, är de vanligt att de går "orent" nästintill de ser mest stela ut? Vad är... 2
Svar
24
· Visningar
3 664
Senast: ch791022
·
Hästvård Hur märker man om hästen har det, hur kolla upp, måste man röntga ? Om det skulle va så, hur behandlas hästen, hur lång vila, blir dom...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: Filur F
·
Hästvård Behöver förslag på vad det kan bero på. Min häst har nu sen en vecka kliat sig på bålen, mestadels bakdelen men även ljumskar och lite...
Svar
17
· Visningar
4 896
Senast: Mitrolle
·
S
  • Låst
Hästvård ja.. nu står det en krake i stallet.. och herrejösses vad det skär i hjärtat att se henne. hon har haft fång under lång tid, och... 15 16 17
Svar
337
· Visningar
36 874
Senast: Boj
·
M
Hästvård Hej! Nu är det så att min pålle gått med en varm o svullen has till o från i två veckor. I söndags så tog jag o la på ett...
Svar
4
· Visningar
3 512
Senast: lundsbo
·
A
Hästvård Sår i mungipan, vad i helsike hjälper när hon har ett gammalt "ärr" som hela tiden går upp?
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Snowball
·
Hästvård Har en häst som "vispar" runt mycket i boxen. Är ett helt företag att mocka då skiten är både här och där och mycket av det ligger gömt... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 712
Senast: Lindsen
·
Hästvård Långt. Finns det något hopp för min häst?? :confused: Jag har en 8-årig valack som gjort ngr få starter på galoppen som ung. Hos mig... 2
Svar
22
· Visningar
5 335
Senast: mvz
·
Hästvård Tid bokad hos vet, men jag tänkte kolla vad folk tror om detta: B-ponny som förra året hade fång. Har varit på klinik och kollad och...
Svar
5
· Visningar
1 177
Hästvård Min nya häst är så mjällig och ful i pälsen. När hon kom var hon i tävlingskondition och hade gått med täcke. Men även då var hon lite...
Svar
9
· Visningar
2 173
Senast: Piffpuffen
·
F
Hästvård En häst i mitt stall har brutit sitt hovben, detta skedde ute i hagen. Detta trots att vi bor ganska nära en storstad har tillgång till...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: SaraBuder
·
S
Hästvård hur är det egentligen att ha en kanin som sällskap till hästen? någon som provat? min häst har haft en längre boxvila, och nu är det...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: SaraBuder
·
A
Hästvård ...hur gör ni nu när temperaturen går ner mot rätt många minusgrader på natten, stänger ni stalldörrarna eller står de öppna? Har vi... 2
Svar
29
· Visningar
2 942
Hästvård Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av munkpeppar? Jag har ett arabsto på 17 år som tidigare i sitt liv har fått fem...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Elisha
·
Hästvård Lite vit fukt från näsborren har jag sett tidigare. Men idag efter en liten ridtur, kom det rikligt ur ena näsborren och nu var det...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: gyllebo
·
Hästvård Jag har en häst på foder har haft han en månad ungefär, han har fått en massa sår på benen speciellt bak på haserna. Gör han inga nya...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: lovehorses
·
Hästvård Jag har flera bekanta nu som av olika orsaker ska ha nya stallplatser till sina hästar. Vi har diskuterar detta ett flertal gånger och... 2
Svar
25
· Visningar
2 583
Senast: Dandyridge
·
E
Hästvård märkte nyss att min foderhäst kan inte alls stödja på vänster bak, det är inte som en hälta utan sitter längre upp, han liksom släpar... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 669
Senast: BeastieBabe
·
I
Foder & Strö Någon som har erfarenheter vad gäller den nya krafftprodukten?
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård Tänkte klippa ena hästen imorgon för han blir så svettig när han rids. Men så frågade min pappa om det är så bra att göra det när det är...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: snorleif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka