Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej, jag har en ponny antagligen blandning arab/irich cob med mycket päls på vintern...:D efter varje ritt är hon genom blöt av svett... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 684
Senast: Mazuqvikama
·
Hästvård Min häst har fått väldigt geggiga ögon, det började när han började gå ihop med en annan häst som hade lite geggiga ögon. Men nu har det...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: Bounty
·
Hästvård Förlåt för ännu en kolik tråd men tipsa gärna om trådar där jag kan hitta svar om den är överflödig. Som hästägare i över 10 år har jag...
Svar
14
· Visningar
1 401
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej! Har hört att det inte är allt för ovanligt med föl/åringar som får senkontraktur, om det stämmer vet jag ej. Det som jag är...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Carroo
·
P
Hästvård min häst är utlånad på foder och har varit det sedan vi avbröt hältutredningen i somras, för ett halvår sedan. hon var då halt i alla...
Svar
13
· Visningar
1 923
Senast: svea
·
P
Hästvård Har kämpat hela sommaren med min häst, som det visade sig vara fel på i hela kroppen, förklaring finns i mina andra trådar. Hältorna... 2
Svar
23
· Visningar
3 009
Senast: persika
·
B
Hästvård Jag undrar ensak, jag har en D-ponny. och ha har världens hårväxt, de växerfort och mycket, han har mycket hovskägg, (jag är ivanliga... 2
Svar
35
· Visningar
7 205
Senast: Elina8
·
N
Hästvård Halloj! det här är en uppdatering om hur det gick för min pålle. Hon hade svårt att böja ner huvudet helt och hade därför svårt att...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: Dobben
·
Hästvård Nu har det börjat att bli kallt (har vart så i några dagar) och min totta har ganska mkt mugg inte bara i karleden utan även fram. Min...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Hittade ingen annan tråd om detta, ursäkta om jag missat den om det finns någon. Jo, såhär är det. Våra hästar hade jättebra hovar...
Svar
9
· Visningar
2 120
Senast: Skeila
·
B
Foder & Strö är det någon skillnad? om nån orkar får ni gärna förklara :bow: 2
Svar
28
· Visningar
9 199
Senast: C_J
·
I
Hästvård Hej Upptäckte idag att min häst var jämnsvullen på båda bakbenen. Vi hade hovslagaren här i torsdags och då fick hon nya skor runt...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Geisli
·
N
  • Låst
Hästvård vet ej vad felet är så om någon kanske har nån aning om vad det kan vara så är det till stor hjälp... pållan var stel i förrförrgår... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 024
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min häst har fått en knöl på insidan av vänster bakben, några centimeter över kotan. Första tanken var överben, men detta är något jag...
Svar
1
· Visningar
1 290
Senast: Try
·
A
Foder & Strö Jag rider en väldigt HET häst och han är dessutom väldigt busig. Jag ska träna och tävla honom i framförallt dressyr och fälttävlan i...
Svar
14
· Visningar
1 812
F
Hästvård Heej:) När är det dags att lägga på vintertäcket på en häst med hyfsat tjock päls tkr ni?
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: nexxa
·
Hästvård Ska givetvis rådfråga veterinär igen, men vill veta er åsikt.. Har hittat fångtråden men vill ha lite snabbare respons. Min häst...
Svar
14
· Visningar
1 975
Senast: nexxa
·
Hästvård Sitter här och funderar. Mina hästar har genom åren varit relativt friska och fria från hältor, någon smågrej då och då på sin höjd... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 755
Senast: ÄlskarSnobben
·
Foder & Strö Blir lite nyfiken på era åsikter när det gäller att ge hästarna kraftfoder.. Anledningen är en kommentar om att man måste ge hästar som...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Tuvisen
·
A
Foder & Strö Vad har ni för foderstät? Arizona 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 488