Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som provat Mustangs Musli Fiber Orginal????Eller Mustangs foder överhuvudtaget ,är det bra ??:confused:
Svar
1
· Visningar
772
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård har sett att min häst har avskavd päls vid kronränderna:S och hon är även varm vid kronränderna :O någon som kanske kan veta vad det är...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: mejja-ejja
·
Foder & Strö Går det? Har precis fått höra om flera människor som själva äter glukosamin. De har via en massör fått tipset att ersätta glukosaminet...
Svar
10
· Visningar
2 448
Senast: gaah_70
·
Hästvård Om tråden ligger fel, så ber jag att moderator flyttar den! Min kompis har en medryttar-häst, står i ett stall som har lite lustiga... 2
Svar
24
· Visningar
2 735
Senast: snusmumrikan
·
C
Foder & Strö Hej! Jag skickade dottern att köpa en säck (25 kg) lusern hack i dag och hör och häpna, de har ökat i pris sen i vinter/vår med... 2
Svar
28
· Visningar
5 525
Senast: marti130
·
Foder & Strö hejsan jag har köpt Lantmännens sojamjöl på Granngården, det lilla problemet är att det inte står vare sig värden eller hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 411
Senast: Em_E_liE
·
E
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder så skulle jag vilja ha lite tips på foder eller tillskott eller liknande för att få bättre hovar och finare päls...
Svar
13
· Visningar
4 643
Senast: Try
·
Foder & Strö Läste precis att man inte kan räkna lusernpelletsen som grovfoder.. Det har jag alltid trott:confused:.. Någon som vet varför?? Vad...
Svar
7
· Visningar
1 740
Senast: Boj
·
B
Hästvård Min häst har haft inflammationer i SI-leden, senast i höstas och även i hovleden i somras. Orsaken till dessa inflammationer är funnen...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: BancoB
·
Foder & Strö Hingst 7,5 mån (ej avvand än) behöver han något extra selen eller annat? Jag har analyserat hö men på analysen framgår inte selenet...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Zondell
·
A
Hästvård Hej, jag äger en fölunge född i maj och han är väldigt nervöst lagd och jag oroar mig enormt inför nyårsfirandet i morgon. Risken är att... 2
Svar
28
· Visningar
3 428
Senast: Zab
·
Hästvård Jag ska köpa en häst, som precis visat blåsljud på hjärtat vid besiktningen. Den hade inte det tre år tidigare då den besiktigades...
Svar
12
· Visningar
2 484
Senast: Jeps
·
Hästvård Berätta om era hästar som varit "projekt". Som ni köpt som projekt, som det blivit ett projekt av, pga av skador eller annat! Alla... 2
Svar
28
· Visningar
5 327
Senast: Tussilago
·
P
Hästvård Hej! För ungefär 5 dagar sedan så märkte jag att mitt föl hade två sår på ena bakknät. Ena var precis på hasen och det andra var lite...
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: Tussilago
·
S
Hästvård jag tänkte sy benlindor och har lite frågor. hur långa och breda måsste dom minst vara på en b-ponny? hur tjock ska paden vara...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: sarasvk
·
G
Hästvård Kan man läka ut inflammationer i lederna (t ex has-, kotled) utan att spruta? Kan man få positiv effekt av värme (typ BoT-lindor)...
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Kan man klippa hästen Nu (januari) för första gången? Han klipptes inte i oktober/november.
Svar
7
· Visningar
906
Senast: MaRomer
·
A
Hästvård Jag har idag veterinärbesiktat "min" häst, då jag planerat att köpa honom. Vet ber mig gå med hästen för hand rakt fram, vända och gå... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 771
Senast: Clara_94
·
Hästvård Gäller samma häst som i kli tråden ;) Djuret fick idag på sig ett helt urtvättat termotäcke som i princip består av ett tunt...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: Alexandra_W
·
L
Hästvård Hej! Jag rider en ponny som har ryggproblem. Varje gång man ska sittaupp och rida så biter han mig i benet. Det är ju inte så konstigt...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka