Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Ber om ursäkt för ännu en tråd, vet att det redan finns massor och har kollat men alla handlar om specialfall och det gör även den här...
Svar
10
· Visningar
1 148
Hästvård Ja det är precis så det känns. Nedanför manken och ner mot bogen även vid nedre delen av sadelläget. Alltså jag toro inte det är svullna...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: skuggi
·
Hästvård Till Er som har och har haft hästar med hovbenssänkning så har jag några frågor/undringar som jag hoppas kunna få svar på. Den...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: coari
·
Hästvård Vad tror ni detta kan vara? Har ju mina aning men ville kolla om fler tänker likadant; Rött/rodnad i karleden på båda vita benen...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: yuitj
·
G
Foder & Strö Måste fråga er som kan bättre. Jag har hört av en person som pratat med en som jobbar på nåt labb (bara hörsägen, alltså) att... 2
Svar
33
· Visningar
3 224
Senast: Gisburne
·
B
Hästvård Hej! Idag när jag kommer in i hagen, längst bort i den (stor) och ska mocka vindskyddet så är det massor med blodfläckar lite här och...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag som är litet snål utav min köper i vanliga fall Ko-mineraler. De innehåller visserligen för mycket jod för hästar. Men om man bara...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: Sar
·
E
Foder & Strö Har haft tillgång till fint fjolårshö ända till för en månad sedan,nu har vi årets hö. jag har sölat med att skicka in prov, men nu fick...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Gisburne
·
G
Hästvård Kan man ge hur mycket granar som helst att gnaga på i hagen eller kan det blir farligt på något vis??:confused::confused:
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Gullan86
·
J
Hästvård hej för några dagar sedan skrev jag att jag hade problem med min arab, han bajsade inte längre i boxen, och då stod han inne i ca 8- 10...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Jennifer80
·
G
Hästvård Har funderat lite på vad en klapphingst egentligen är, och det verkar vara lite spridda meningar om det. Är en klapphingst en... 2
Svar
26
· Visningar
3 625
Senast: Lillsillen
·
Foder & Strö hur ska jag få min häst att äta upp sina tillskott? hon äter dels butta just nu som hon ska äta i 15 dagar, men även munkpeppar... 2
Svar
39
· Visningar
2 429
Senast: Shaklima
·
Hästvård Jag sålde min ponny för 3 år sedan. Pratade med ägarna idag och de berättade att de hade problem. Ponnyn ställer sig under ridning som...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: Bellini
·
Hästvård Jag har en fundering om min häst som endast är 2,5 år, hennes ben har i höst blivit tjocka och svullna nattetid. Det går inte ens bort... 2
Svar
23
· Visningar
4 117
H
Hästvård Ett engelskt fullblod uppe på stallet. Som hade kolik för några månader sedan och efter det har han börjat stå ofta som om han ska...
Svar
15
· Visningar
1 453
Senast: HighOHejo
·
Hästvård har en häst som inte svarar på behandling och veterinär kan inte göra mer på plats så jag ska köra till klinik bara det att hon har ont...
Svar
5
· Visningar
921
Foder & Strö Min unghäst på snart tre år knäcker mig:crazy: Han är ett LITET hbl efter Poet. Jag har en liten "pella"häst kan man säga för han... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 463
Senast: teacher
·
K
Hästvård Vår fina tjej som vi har lite bekymmer med har visat sig vara extremt känslig i sina bakben. Såfort det är knöligt i hagen eller...
Svar
6
· Visningar
1 312
Senast: koftena
·
Foder & Strö Vi ska nu skicka iväg en analys på vårt hö som vi tog in själv på prov. Tidigare har jag köpt foder med färdig analys. så nu vill vi...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Stämmer det att om man har en häst som ser "spöken" överallt och ingenstans att lite extra tillskott av magnesium hjälper? Har hört...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka