Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag klantade till mig lite och råkade blöta upp en större mängd lucern. Fråga mig inte varför.. Hur länge håller sig blöt/fuktig...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Candino
·
Hästvård När min lilla hingst var liten så drack han ur vattenkopp precis som sin mamma. Men efter avvänjning har han bara haft hink. Han är... 2
Svar
37
· Visningar
3 639
Hästvård Hej! Min unghäst har en väldigt känslig mage och har haft magsår. Hon tål inte kraftfoder, frukt eller smärtstillande nulängre utan...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: maria_b
·
Z
Hästvård Nya hästen har nu skor och brodd. Funderar dock på att ta bort skorna helt, hade så på förra hästen på vintrarna och det funkade kanon... 2
Svar
29
· Visningar
2 162
G
Hästvård hästen i detta fallet gör såhär: höjer ryggen, stoppar rumpan in under sig, och står och trampar ganska bredbent med bakbenen långt...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: muppia
·
Hästvård Jag har suttit och läst en mängd trådar nu och märkt att det är väldigt delade meningar om när man ska låta veterinär undersöka hästen... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 506
Senast: ellan84
·
L
Hästvård Har haft min häst ute på foder och när han sen kom hem igen 2 år senare såg/ser han ut som en ardenner!!:eek: jag minns honom som ädel... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 444
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Protexin säljs tyvärr inte längre. Någon som vet om det finns något annat preparat som är baserat på friska hästars tarmflora, som... 2
Svar
31
· Visningar
7 108
Senast: munter11
·
Hästvård Hade startat denna frågan på hoppning.Men kanske fler kollar på vård???Fyrfaldig effekt mot ledbesvär – på naturligt sätt säger dom om... 2 3
Svar
51
· Visningar
10 259
Senast: H3+
·
L
Hästvård Har precis köpt magnetboots till min häst som haft hovledsinflammtion. Han var helt bra efter behandlingen, men tänkte testa detta för...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Viggen
·
B
Hästvård Någon som har sin häst vaccinerad mot ringorm? Hur tycker ni att det har fungerat? Alla stallets hästar är vaccinerade mot det. Även...
Svar
7
· Visningar
1 834
Senast: ekedal
·
Hästvård Vet inte hur vanligt det ar med simtraning har pa Buke men hoppas det finns nagon darute med erfarenheter. Vi var ivag och simmade tva...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej. Ni kanske kan bringa lite förstånd i min förvirrade skalle... :p Igår när vi hade ridit var han svaettig på ryggen, inte mera än...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: TantEster
·
Hästvård Min kompis ringde för en stund sedan och ville ha hjälp att lastträna den nya hästen i stallet. hon går på fint men är lite orolig, har...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Snowball
·
B
Hästvård Islandshästen jag rider blev skodd idag och han sliter högerskorna ojämt . Både h. fram och bak är slitna mer yttre delen. Dock var det...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: vdb
·
T
Hästvård Jag har hört ordet utebox flera gånger förut men inte riktigt fattat vad det är. Är det helt enkelt en box utomhus utan värme eller...
Svar
7
· Visningar
2 566
Senast: beauspirit
·
Foder & Strö Hur kommer det sig att vissa hästar verkar tappa aptiten när de får fri tillgång? Min häst fick fri tillgång på grovfoder men... 2
Svar
22
· Visningar
1 900
Senast: Lindsen
·
M
Foder & Strö Är en novis gällande detta med foder och foderstater. Lusläser allt man kan komma över gällande dessa frågor. :rofl: :rofl: En sak...
Svar
3
· Visningar
2 134
Foder & Strö Min lilltjej (shettis/mini ,1½ år) har helt plötsligt börjat rata lucernet (pellets). I en veckas tid så har hon lämnat kvar i princip...
Svar
2
· Visningar
816
Hästvård Min häst har en ledskada på sitt högra framben och igår använde jag ett liniment som jag fått av veterinären, penetrol (dmso), satte det...
Svar
17
· Visningar
3 446
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka