Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Var kan jag köpa det??
Svar
1
· Visningar
602
Hästvård Jag & mitt 13-åriga halvblodssto flyttade till ett nytt stall för snart 2 veckor sedan. Hon bor numera i en utebox, vilket hon inte...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Tora
·
Foder & Strö Har använt kli för att höja fosfor halten i fodret men nu så börjar det bli minus grader och jag kan inte ställa blöttfoder i 12 timmar...
Svar
8
· Visningar
878
·
J
Hästvård Är det någon som vet om det är vanligt bland hästar? Jag får ofta själv järnbrist och vet hur trött man blir, tänkte att det kanske är...
Svar
5
· Visningar
1 086
·
K
Hästvård Vad kan detta bero på tro? Att hästen äter sin egen skit? Höt är jättebra, han får extra mineraler, han har blank och fin päls, bra i...
Svar
19
· Visningar
1 107
Senast: Ponny mamma
·
Foder & Strö Behöver hjälp! Jag står inackorderad och har inte något att göra med hästens foderstat. Men jag skulle vilja ge min häst så mycket...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej. Lite nyfiken på vad era föl födda 2008 får för foder. :) -Hur mycket? -Hur ofta? -Märke? -Varför just det fodret? 2 3
Svar
48
· Visningar
3 642
Senast: Friss
·
S
Foder & Strö Brukar näringsvärdet i halm variera mycket? Eller finns det tabellsiffror man kan använda? Jag har hittills hört ett förslag; där det...
Svar
5
· Visningar
2 409
Senast: Natasja
·
K
Foder & Strö Skulle gärna vilja höra lite erfarenheter ang lösdrift med fri tillgång till hö/hösilage. Ni som har hästar så, kan ni inte skriva hur...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: BREA
·
Foder & Strö hur långt kommer man på en analys(hösilage) där det inte finns någon information om ca/p/mg? går det öht att räkna ut någon foderstat...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vi har traktordäck som vi kan använda som höhäck men då finns ju inget tak på. Hur gör ni som ställer ut hela hösilagebalar i hagen? Har...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: ameo
·
Hästvård ja har precis börjat med torv o spån o tänkte ja skulle göra en bädd av det. men hur ofta behöver man byta ut allt o göra om de? Eller...
Svar
18
· Visningar
2 034
Senast: Gervin
·
Hästvård Mitten av juni: Hästen gått på bete i en månad dygnet runt men ridits varje dag men ej så hårt. Hästen stallas in och börjar tränas...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: Seabaz
·
Hästvård Idag när jag städade krubborna låg det något och skramlade i unghästens (hon är född juni 2006) krubba. När jag tog upp det visade det...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Snowball
·
H
Hästvård Jag har under åren sett många (egna och andras) hästar fått behandling i lederna med tuppkam och cortison. Men idag för första gången...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Helan
·
M
Foder & Strö Vad har en häst på ca 400kg i lätt arbete för saltbehov per dag? Hurdant ökar saltbehovet när arbetet ökar?
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: mahlmt
·
Hästvård Tog hem en häst som jag ska ha på prov nu 3 månader för att se om han kan vara något för mig och jag för honom. Hästen ifråga har...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Miaa
·
Hästvård Vet att det finns massor med trådar men jag hittar ingen som frågat detta. Igår när jag tog in hästen så gick hon precis som vanligt...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: Nixehen
·
Hästvård Om hästen varit avställd/dräktig i 2-3 år, vad bör man tänka på INNAN igångsättning? Mest så man inte sätter igång en sned häst och...
Svar
7
· Visningar
876
Foder & Strö Som rubriken lyder :D Vill ha tips på allt som gör att mage+tarm är i balans. Detta är tänkt till eksemhäst.
Svar
14
· Visningar
1 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka