Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det ngn anledning ur hälsosyn som en häst rullar sej, ger det massage eller? Varför tror ni att en häst rullar sej? Alla teorier... 2
Svar
27
· Visningar
9 789
Senast: Shaklima
·
Foder & Strö Okej, fick nu analysen på häsilaget. Dock var inte Ca/P med. TS 70,3 % Energi: 8 mj /kg foder Smbp: 54gr / kg foder Råprotein: 115 /kg...
Svar
8
· Visningar
1 028
T
Hästvård Jag tycker extremt synd om min "sköthäst"(jag brukar bara pyssla om henne och borsta henne någon dag i veckan sådär) eftersom hennes box...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Tooveee
·
Hästvård får min häst i det nya stallet men hur mycket är det på ett ungefär i torrfoder?? Jag vet att det beror på hur mycket vatten man...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: söderböna
·
Hästvård Behöver hjälp att stöta och blöta lite ang. kastrerering av min 2-åring. Eftersom han inte gick vidare efter rådgivande är det nu dags... 2
Svar
24
· Visningar
3 056
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Hej min ena häst är öm i ryggen och nu ska kotknakarn komma ut den 9e Hon ville kolla på han men nu sitter jag och undrar vad hon kan...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: NilaD
·
Foder & Strö Någon som vet vilka tecken/biverkningar B-vitamin brist ger? Alltså, hur man märker på hästen att den har bristen?
Svar
1
· Visningar
1 163
Foder & Strö Min häst får bara mineraler upptill grovfodret, (har gjort analys) och nu har han blivit lite lös i magen. Det började strax efter jag...
Svar
5
· Visningar
1 480
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hur gör ni när ni har bokad tid på en veterinärklinik, ser ni till att hästen är torr o putsad till det besöket? Vi har tid hos... 2
Svar
22
· Visningar
2 408
Senast: kvandi
·
K
Hästvård Har en häst som fick hovbensrotation efter fånganfall, var och röntgade i juli med domen måttlig/stark rotation ska nu på återbesök på... 2
Svar
24
· Visningar
5 966
Senast: krocket
·
Hästvård Hejsan, vet inte om tråden ligger riktigt rätt men annars får ni vara snälla och flytta den. Jag har sökt och sökt nu men inte... 2
Svar
34
· Visningar
6 316
Senast: Alegro
·
Hästvård VAD gör man med en människa som för sitt liv inte förstår HUR jag kan planera att låta en stackars unghäst gå UTAN täcke? Det börjar ju... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 892
Senast: SeagirlM
·
Hästvård God kväll! Tanken är nu att jag, efter att ha tagit bort min pålle, ska köpa ny häst. Har en på g som jag gillar otroligt mkt...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: kryddan
·
Hästvård Har en liten fråga, då jag inte har nån aning om detta. Var o kikade på en häst idag, o såg då en sak, även ägaren berättade detta...
Svar
4
· Visningar
1 070
Foder & Strö Någon som vet vad hur mycket MJ/Smrp det finns i tex rapsolja? Om man nu vill räkna på sin foderstat vad är rimligt att utgå från att...
Svar
12
· Visningar
1 972
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Satt och längtade efter sommaren och kikade runt på lite produkter såsom flugspray, pälsglans, schampon och även fodertillskott. Någon...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Devils_Girl
·
L
Hästvård Min familj har haft vår häst i snart 4 månader och det har inte vart några problemas alls med han. Men helt plötsligt idag när min...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Shaklima
·
Hästvård Sitter här och funderar... I dag åkte jag till hästen på eftermiddagen vi skulle dra lite däck. Tar in honom från hagen som vanlig...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Kicki_83
·
Ä
Hästvård Hejsan! Vet inte redigt om jag har lagt till denna tråd i rätt forum nu Eftersom jag är ny här:P Men det är så att min älskad fjording...
Svar
15
· Visningar
1 164
Senast: ÄlskarSnobben
·
E
Hästvård Min häst har börjat bete sej lite konstigt när vi rider nu den sista månaden. Det känns som om han 'tappar' höger bakben, har inte sett...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: eiwo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka