Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hejsan. Min häst har ungefär i mitten av skenbenet som hudlossning/mjällbilding och det kliar jätte mycket. har försökt att klippa bort...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: -becca-
·
S
Hästvård Det är som så att jag känner att en flytt är ett absolut måste just nu för mig och min häst. Jag har köpt honom av uppfödaren och han... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: SummerBreeeze
·
Foder & Strö Min häst har börjat tappa en del hull. Han är fortfarande normal i hullet men jag vill inte att han ska tappa mer, tvärtom så får han... 2 3
Svar
57
· Visningar
7 531
Senast: MiniLi
·
A
Hästvård Min häst är inte vidare matglad, någon som har något tips på något fodertillskott som brukar vara uppskattat av andra hästar?
Svar
19
· Visningar
1 251
I
Hästvård Jag har alltid fått höra att det är bra för hästen att få några veckors vila ett par ggr om året. Tre veckors sammanhängade vila är den... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 553
Senast: APOLONIA
·
Hästvård Min subba har lite klockknas... Hon brunstar! det är väl inte direkt normalt så här års? inte är det nån på jobbet som brunstar nu...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Mitrolle
·
A
Hästvård Har ni klippt era hästar, isåfall hel klippt eller inte? Jag vet inte fall jag ska klippa min häst, hon har rätt så lång päls nu. Men...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: APOLONIA
·
Foder & Strö Har en häst i stallet med fångproblem. Och proteinbrist. Hur fodrar man en sådan häst? Finns det något lämligt att ge? Lusernhack...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har nyligen inskaffat en unghäst, problemet är att han äter all torr halm i boxen. Har nu ställt han på spån istället, för att inte... 2
Svar
33
· Visningar
3 187
Senast: Saigon
·
C
Hästvård Hej! Hörde igår av en kompis, att hennes moster, som har ett russ och en shettis, hade varit på en foderföreläsning anpassad just för... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 815
Senast: pannkakssmet
·
Foder & Strö vad kostar lucernhack jämfört med pellets? ngn som vet? för- nackdelar med de olika formerna? tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Vad kan hästarna råka ut för i hälsoväg om de tvingas gå i lera upp till knäna? Vi har 4 stycken hagar som är ok men sen finns det en... 2
Svar
26
· Visningar
2 537
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Min nya häst har än så länge bara blivit skodd en gång, nästa gång är inom en vecka. Men, han har haft 4 st så kallade tappskor under...
Svar
15
· Visningar
2 121
Senast: leva11
·
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni ger er häst för kraftfoder och hur mycket? * Skriv bara med vanliga kraftfoder; oljor, pulver och sånt... 2
Svar
21
· Visningar
2 646
Senast: beauspirit
·
J
Foder & Strö Vad finns det för kraftfoder med minst 13, hälst 15 MJ/kg foder? Desutom måste det innehålla mycket CA uppåt 15g/kg hälst mer. Sedan...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Jag känner att jag börjar få smått panik! Han vill inte äta sitt hösilage ordentligt. Han är jättepetig med maten och nu har han...
Svar
13
· Visningar
3 721
R
Hästvård Hästen jag rider har fått ett jäkla humör och försöker verkligen bita alla som kommer honom nära. Han har varit på detta sätt i typ en...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: Sariz91
·
G
Hästvård Har fått ett litet problem angående vargtänder. Hade en hästtandläkare ute förra veckan som konstaterade att pållen har två stora...
Svar
19
· Visningar
6 492
Senast: Sariz91
·
Hästvård Mår en häst dåligt om den inte har hästkompis i samma hage? Förstår ju om man har en häst ensam i ett stall utan några hästkompisar... 2
Svar
24
· Visningar
2 474
Senast: ako
·
Hästvård Vi är lite sugen på att klippa våran vbl travarvalack, han går på lösdrift med fri tillgång. Han sätter normal päls och har gått på...
Svar
9
· Visningar
1 344
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka