Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Jag kom hem från stallet för en timma sen. Min nya pålle har haft/har gaskolik enligt vad vetrinären trodde. Jag har pratat med...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: SeagirlM
·
S
Hästvård Jag skulle vilja se bilder på hur era hästars manar och svansar ser ut. Är de flätade/knoppade? Beskriv gärna hur ni har gjort... 2 3
Svar
55
· Visningar
8 444
Senast: MaRomer
·
Hästvård För att göra historien ganska kort så är jag ägare till en 6årig d-ponnyvallack och vi har varit grymt otursförföljda genom åren. Han...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: mackan
·
F
Foder & Strö Har flyttat till nytt stall där bla hösilage ingår, bad igår om att få analysrapporten på detta för att kunna räkna ut foderstaten. Det...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: fantastic
·
K
Foder & Strö Jag tycker det är så svårt, min häst får ett galet bra hösilage nu och det behövs inte mycket alls för att det ska räcka, min häst blir...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hur mycket foder behöver ett kraftigt överviktigt russ för att nå normalvikt. Ingen träning bedrivs. Finns att tillgå är: Havrehalm...
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: Natasja
·
M
Foder & Strö Hej Jag har ett ensilage som har jätte höga värden... Finns det någon som är insatt och har någon idé hur jag skulle kunna göra...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: knasigare
·
Hästvård Kan vetekli och eller soja ge symptom som uppdragen buk, lösare bajs och irriterad häst? Började ge vetekli och soja för ett tag...
Svar
13
· Visningar
2 378
Senast: sassiball
·
Hästvård Vår gamling har gått och blivit halt. Hon var inte alls villig att gå ur stallet och när hon skulle kliva ner för tröskeln (ett par dm...
Svar
13
· Visningar
1 171
V
Hästvård Jag blir snart helt förtvivlad. Vet inte vad jag ska ta mig till! Jag har ett islandssto på 6 år. Hon haltar i högervarv på volten...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: ackie27
·
T
Hästvård Skrivit i en tidigar tråd om detta, men nu börjar jag tveka... var hos veterinär förra veckan. Min häst har knäledsinflammation båda...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: TheOne
·
Z
Hästvård Ursäkta om det redan finns en sån här tråd, då missade jag den. Men har sett och hört en del om att fläta manen för att den ska bli...
Svar
9
· Visningar
7 023
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Hej, idag fick jag min häst skodd med vinterskona. Eg är han nyskodd men vill man kunna rida är det ju ett måste med brodd och sula nu...
Svar
17
· Visningar
2 405
Senast: Lambi
·
Foder & Strö tips på gratissidor av foderstatsberäkningar mottages tacksamt :D
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Masserade min häst idag. De två senaste dagarna har det blivit lite snöpulsning eftersom det vräkt ner så mycket snö att det inte går...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: Puppan
·
Hästvård Har en 24årig shettis,han är lite stel och knäppig i lederna och han får nu Mobility tillskott. Men jag har funderat lite och läst...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: lobell
·
Hästvård Min häst är en fluffig björn, och än har det inte blivit av att klippa honom, även om det varit på tal då han svettas mkt vid hårt...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: Saigon
·
P
Hästvård om lantbrukstjänst avlivar en häst, kan de skriva de här avlivningsintyget som försäkringsbolaget behöver? någon som vet?
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min häst luftsnappar. Det ser ut som han krubbiter men han tar inte stöd. Har alltid trott att det beror på stress, men nu är jag...
Svar
2
· Visningar
834
Hästvård :DHej! Jag undrar om det finns någon månad där man inte ska raka hästen? Jag har ju hört att när hästen fäller och sätter päls ska...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka