Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Igår när jag skulle ta ut min häst på morgonen så var han halt först verkade det vara i vänster fram men efter att jag gått lite med han... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 521
U
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge hästarna fri tillgång på hösilage i hagen, och undrar hur mycket som går åt. Jag förstår att det kan...
Svar
19
· Visningar
1 355
Hästvård skulle vilja ha lite svar på några frågor , tänkte ni här inne kunde hjälpa mig .... frågan är om Triangelmärkning.. först...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: pastejja
·
Foder & Strö är bäst att ge som foder? Har en tjock shetlandsponny:D.
Svar
19
· Visningar
2 646
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Jag köpte en påse havtornsbär, smakade på en i morse och insåg att de var ganska hårda. Ni som ger havtornsbär till era hästar, hur...
Svar
8
· Visningar
1 866
Senast: pastejja
·
E
Hästvård Detta blev väldigt långt så jag har delat upp det i 3 delar för den som inte orkar läsa allt - historia, symptom och de egentliga... 2
Svar
21
· Visningar
3 981
Senast: ellan84
·
J
Hästvård Hej. Jag glömde min pålles vaccintyg i en bil som just nu står på Arlanda flygplats o pga olika anledningar har passet tagit väldigt...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: JennyTuff
·
Hästvård Min fröken är nyskodd, tänkte lite på att ena framskon såg lite lång ut baktill. (broddhålen baktill satt bakom hoven) I Fredags när...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Snerpan
·
A
Hästvård Jag är helt nybörjare på det här med mugg men nu har min nya häst fått det. Hur uppkommer det? Han har inte haft det tidigare, kan...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: jejuid
·
T
Hästvård Hej! Jag behöver lite råd och tips. Har en shettis på 18 år som jag haft sen 16 år tillbaka. Hon har för ca 2 veckor sedan börjat gå...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: iowa
·
Hästvård Hej! Jag ska ta in min VÄLDIGT halta häst till kliniken imorgon och jag är verkligen supernervös. Först ska hon lastas vilket brukar...
Svar
14
· Visningar
1 426
Senast: Abova
·
D
Hästvård Hejsan! För lite mer än en vecka sedan tog jag in min häst från hagen för att rida. Märkte ingen hälta i skritten när jag gick bredvid...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: chira
·
J
Hästvård Hej. Har kollat runt lite och hittar inte det jag vill ha svar på. Min nya pålle (haft henne tre veckor) har fått sån otäck...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: gejsa
·
Hästvård Ni som vet vad det är, kan det uppstå på hästar? Är så att mitt sto för 2 somrar sen efter min semester blev intaget från betet med...
Svar
11
· Visningar
4 218
Senast: LaMaya
·
Hästvård Senast när vår hästtandläkare var på besök rekommenderade han att vi skulle rengöra hästarnas tandkött (över/under 'framtänderna') med... 2
Svar
20
· Visningar
2 453
Senast: Maira
·
Hästvård Min häst är en vbl val och jag köpte honom i april. Han andas ganska kraftigt när man kommer igång och då speciellt i uppförsbackar...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Ubbe R
·
G
Hästvård min ettåring fick en hovböld i sommras, den blev uppskuren på strömsholm och det läkte fint. men för två veckor sen blev hon halt igen...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: gazira
·
K
Hästvård Mitt lilla föl har en liten svullnad mitt på bakbenet. På framsidan av "smalbenet". Hon är inte halt. Kan det vara en vrickning? Hagarna...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag har en olycksdrabbad 1-åring. Någon här kanske redan läst om vad hon gått igenom- en senskada i februari i år, allvarlig kolik...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: MiaMaria
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av återkommande diareé på sin häst. Blir snart tokig. Just nu får kusen bara hösilage (14 kg) med bra värden... 2
Svar
31
· Visningar
2 707
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka