Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Just det, är det någon som provat detta och i så fall varför? Vad har du tyckt om effekten/ resultatet? Min ET/ kiropraktor va ute...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Smilla96
·
Hästvård Har fått hem flera (4 för att vara exakt) magra hästar genom åren. De brukar komma igen rätt snabbt tycker jag när de kommer ut på...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: kisse
·
Foder & Strö Är det bara jag som tycker att de verkar vara en halmbrist? nu bor jag jufförsig i mellan Sverige men ändå, har pratat med två bönder... 2
Svar
20
· Visningar
1 718
Hästvård Nu vänder jag mig hit och hoppas på att någon kanske vet. Flera veterinärer är konsulterade men ingen har en lösning. Vi kontaktar nu... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 729
Senast: BREA
·
Hästvård Överallt läser man om hästar med diagnosen COPD som med en skvätt vitvinsvinäger eller en handfull alger blir symptomfria. Hur i hela... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 896
Senast: corre77
·
Hästvård Man brukar ofta höra talas om hästägare som egentligen inte borde ha häst, de har kanske inte råd eller tid. Hästarna tas inte omhand...
Svar
19
· Visningar
2 315
Hästvård Hur många timmar tycker du att man max kan låta hästarna gå i hagen utan att få mat? Vintertid alltså, när det inte finns mat i hagen... 11 12 13
Svar
255
· Visningar
20 369
Senast: Totti
·
Hästvård Skulle ni använda en flaska linimentschampoo som gick ut 20080617 till er häst?
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Olympus
·
M
Hästvård Min vanliga hovslagare har tyvärr skadat sig och kunde därför inte sko pållan denna gången. En annan hovslagare i stallet var hygglig...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: TeamVM
·
Hästvård Tog nyss in hästarna. Min vallack har som rutin att kissa och bajsa när han kommer in. Så han ställer sig i kiss-ställning och det...
Svar
17
· Visningar
1 799
Senast: Antiqua
·
V
Foder & Strö Dags för ny ensilagebal igen och när den väl var inne upptäckte jag att det var ett hål på den... Nu vet jag inte om det är nytt eller...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: SeagirlM
·
P
Hästvård Ang. en "c-ponny" som ska slutmätas.. Är 141,5 ungefär, efter lättare ridning och verkad/skodd för ca 5 veckor sen.. Tror ni denna... 2
Svar
21
· Visningar
2 407
Foder & Strö Hej, måste nu fråga er som bor där i Sverige... (Bor själv i Finland.) Vi hade en veterinär ute i stallet för ett par veckor sedan...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: drysno
·
Hästvård efter en massa utredningar har vi ännu inte hittat nått fel på min hästs vänstra ben, hon haltar, men det har blivit bättre med vila...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: lundsbo
·
Hästvård Efter dagens ridpass upptäckte jag det, stoet (7 år och aldrig varit betäckt, går endast med ston i hagen.), kissade och kissade.. och...
Svar
5
· Visningar
9 381
Senast: Charlottee
·
S
Foder & Strö Måste köpa hösilage nu och har fått detta svaret på värderna på deras olika partier dom har på lager. Parti 1...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: IrishCobTinker
·
Hästvård Min unghäst har slitit ner sina fötter så hon nästan går på sulorna. Samtidigt är det en dam som kan slå mot andra hästar, så jag vill...
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: raggsock
·
Hästvård Ska tävla imorgon och pållens man är inte kul alls. Den har kvalitet som svinto och är tjock och den ligger på två sidor.Ungefär halva...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: johannamariab
·
E
Hästvård Min äldre häst är 20 år men ja rider han bara 2-3 gånger i veckan.. Är det dåligt? Tappar han mkt eftersom att han är så pass gammal...
Svar
9
· Visningar
982
Foder & Strö Hur har det gått, har era analyssvar börjat droppa in ? Sitter själv här och börjar undra var min tar vägen, tycker det börjar ta lång... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 253
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka