Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det har min häst. Han har väl aldrig haft den absolut blankaste päls, men jag tycker det har blivit värre. Jag ryktar, torkar av honom...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Armani__
·
Hästvård I takt med att hästägarna blir allt fler tar oseriösa hovslagare sig in i branschen. Nu hoppas man på att legitimering ska avhjälpa... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
15 282
Senast: Spirit
·
L
Hästvård Hästkrakarna som går högvakten får va ute 30 min/dag i paddock samt 30 min/dag i skrittmaskin!! Tre veckor om året får de gå ute i... 14 15 16
Svar
305
· Visningar
26 215
Senast: omnia_faeces
·
A
Hästvård Finns det någon alternativ behandling av kotledsinflammation? Läste just att upprepade sprutningar i leden gör mer skada än nytta till... 2
Svar
30
· Visningar
6 724
Senast: Gimmis
·
Hästvård Om man avlivar sin häst hemma med hjälp av en jägare som skjuter hästen, måste hästen avblodas direkt efter det? Eller är det bara en... 5 6 7
Svar
130
· Visningar
23 101
Senast: indianen
·
E
Hästvård Har nyligen bytt strö från halm till torv, och har nu fått ett problem som aldrig funnits tidigare. Min ena häst får sår på båda...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: exina
·
F
Hästvård Undrar lite om ensilag som foder till häst? Kan man fodra ensilage om det är tillsatt mjölksyrebakterier?
Svar
1
· Visningar
761
Foder & Strö Jag ska nu ev prova hösilage för första gången i mitt liv, anledningen är att höet jag fick tag på inte motsvarade mina förväntningar i...
Svar
7
· Visningar
816
Hästvård Min hovis var ute idag och föreslog att jag borde fundera på att klippa min pålle ganska snart. Hade tänkt försöka klara mig ifrån det...
Svar
11
· Visningar
2 975
Hästvård min kompis (Black_Rose) ska köra sina hästar från Råneå till Norberg (90 mil) nu i morgon och är på väg upp för att hjälpa till med att...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: GotAsecret
·
C
Hästvård Vi har en häst med två lösa benbitar. Han är nu sex år och är riden och tränad sedan han var tre. Som det är nu visar han ingenting...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: nexxa
·
L
Hästvård Jag har ett friesersto som ej ätit eller druckit på 1,5 dygn. Hon har ingen feber och är ganska pigg. Verkar inte ha ont i magen. Inga...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: _Linnea_
·
Hästvård Ja, som rubriken säger... Finns det något annat man kan göra för navelbråck förrutom operation? Tacksam för ideer och svar. PS...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: Zavaana
·
A
Hästvård Hej! Hur gör ni med era hagar nu när det fryser på och blir stenhårt i hagen? Vi har sparat en hage (har två vinterhagar) som det...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Qluring
·
F
Hästvård Snälla bukefalos hjälp mig! Jag har ett fullblod på 14 år som jag har haft i över två år. Varje vinter får hon kraftiga "utslag" som... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
22 497
Senast: cano
·
Hästvård Har en häst som haft en kraftig inftektion av Borrelios och Anaplasma (Erlichia). Den är behandlad och har blivit mycket piggare. Men...
Svar
6
· Visningar
3 216
Senast: TantEster
·
S
Foder & Strö Jag är så himla noga med höhygienen och att höet skall hållas torrt. Jag låter aldrig hö ligga ute i regn utan de får torrt hö till...
Svar
3
· Visningar
2 795
Senast: Elektron
·
Hästvård Måste skriva av mig lite.. Hade vet ute igår för ena hästen var svullen i kotan och upp på benet och hade 39.5 i temp.. Han fick...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: yuitj
·
Foder & Strö Jag sitter här med analyser och försöker få till något bra. På kvarnbyfoders hemsida finns innehållsförteckning på lusern men jag...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har köpt en liten fölis som står i Wales. Eftersom hon kommer att vara 8 månader när jag får hem henne, bad jag att de skulle starta...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: dee79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka