Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Det kanske finns en sådan här tråd redan, men jag prövar att göra en ny annars får ni hänvisa mig till en som redan finns. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 909
Foder & Strö Måste bara höra här.. Öppnade just en säck. Dom här pelletserna var mycket större och luftigare än dom från i våras som jag köpte... 2
Svar
20
· Visningar
1 744
Senast: JK+T
·
J
Hästvård Hej! Min häst som är ett eng fullblod på 4 år blöder lite näsblod, fast bara ur ena "borren". I övrigt e han symtomfri, pigg o matglad... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 064
Senast: Blueberry
·
S
Hästvård Jag har tänkt på det här och undrar om det går att sluta med Biotin (det är bra för hovarna),... jag vet inte om det fins ngn sån här...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Smurrfan
·
P
Hästvård Min ponny hade fång för första gången i maj (ganska lindrigt och utan förändringar i hovarna). Hon stod i sjukhage i drygt två månader...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Min häst tar gärna rejäla tuggor jord (!) på vissa specifika ställen när vi är ute på ridtur / promenad. Uttorkade diken, andra... 2
Svar
23
· Visningar
2 507
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Hur lång hållbarhet har en minerblå säck? Hur mkt är det i en säck? (hur stor tunna krävs? räcker 46 L?)
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö småbalar med ensilage? ungefär vad brukar priset ligga på och vad brukar dom väga?! är det mellan 30-50 kg eller? är det dyrare med...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Ngn som vet vad minerblå ( i hink) samt en säck ( 20 kg??) kostar?? Finns båda på granngården?
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: caradan
·
Foder & Strö Har fått nya analysen på höet; Om jag skulle använda mig av krafft grön pluss så skulle foderstaten vara bra. Inte behöva sätta till ngt...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Fick analysen på årets hö och det var ett rejält språng mellan kalcium och fosfor. Hur gör man för att få upp fosforn. Ska tillägga att...
Svar
16
· Visningar
1 669
B
Hästvård Rent generellt, kan hästens ryggmuskulatur ändras (negativt) av en ny sadel som man ridit i 6 ggr mycket lätt, i mellan gångerna man...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Upptäckte i går att min pålle hade lite skorv i karlederna på båda bak, inte mycket bara lite. I alla fall så bestämde jag mig för att...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: Hedwig02
·
L
Hästvård Min 5-åriga hbl valack har blivit så j-la smal, ser revbenen, höftbenet sticker ut, tappat muskler (mest rygg) osv på kort tid. Ngn...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: Nafayette
·
Hästvård Jag är medryttare på ett halvblod som jag rider ett par dagar i veckan, hästägaren har en sund syn på hästskötsel tycker jag, hästarna... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 638
Senast: SofiaL
·
Foder & Strö Jag gör en egen tråd om detta som jag kom in på i en annan tråd. En ryttare i mitt stall kontaktade en foderrådgivare nyligen för att...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: Ylva86
·
N
Hästvård Hur gör man med den andra hästen när enda kompisen ska avlivas i hagen? Ska man ta undan den andra hästen medans kompisen avlivas? Min...
Svar
13
· Visningar
1 503
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Om ni fick välja fritt vilken mängd grovfoder era hästar skulle få, vilken mängd skulle det vara? Ni kan svara i kg ts per 100 kg häst...
Svar
6
· Visningar
891
Senast: heidi maria
·
Hästvård Min häst är väldigt halt ('vb') på böjt spår i trav. Det syns ingenting på rakt spår även om hon ökar ordentligt och/eller tar i...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Canoó
·
Foder & Strö Någon som vet om det kan ge några symptomer, bestående men el liknande?
Svar
5
· Visningar
2 665
Senast: Kaffikakk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka