Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Går det över huvud taget el måste man göra ny analys? Bonden som höt är köpt av har gjort en analys - men givetvis på nöt eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: panzy
·
K
Hästvård Jag har varit hos kiroprakton med min häst o behandlat SI-leden. Ni som har gjort detta på era hästar, hur tycker ni att dom blev...
Svar
7
· Visningar
6 526
Senast: Orkan
·
Foder & Strö Jag har fått hjärnsläpp. Ska skriva in värden för fosfor, Calcium o.dyl för hippo alfa, men vet ej om jag ska skriva 0,5 eller 5 på tex...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har försökt att få tag i halm till att fodra med. Behöver det för att stabilisera magen på dem. Men det verkar som att halm är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: xandoor
·
Foder & Strö Nån som vet om det finns och isf var? Blir så äckligt på oljedunken...
Svar
9
· Visningar
1 615
Hästvård Ni som har era hästar på lösdrift, täckar ni dom eller går dom utan med endast vinterpäls? Vad är bäst gällande ett halvblod? 2
Svar
23
· Visningar
2 051
Hästvård Jag har hovis ute på fredag och är så brydd över hur jag ska göra... vinterskor med brodd blir det ju definitift eftersom det blivit...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: aprilia
·
Foder & Strö Har fått en analys av bonden som säger mycket låga värden och har sedan gjort en egen analys som säger MYCKET höga värden...Vad göra...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: mizz
·
Hästvård Hej Har sökt på ordet, men är så värdelös på sökning att jag inte hittar några inlägg om det. Har en häst som är extremt känslig i...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: lundsbo
·
M
Hästvård Hej! Jag rider en C-ponny som har problem med kotledsinflammation. Jag har själv ingen direkt erfarenhet av problemet, men tycker ändå...
Svar
15
· Visningar
2 670
Senast: Majzan
·
J
Hästvård Besiktigade hästen idag som visade sig vara lätt halt. I rapporten står det att han anmärkt på punkterna 15, 16, 18, 19. Och i hans...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min häst började för ungefär 2 månader sedan äta sitt bajs. Från början åt hon nästan allt och det fanns nästan inget att mocka ut ur...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: asahes
·
Ä
Hästvård När jag är ute och rider på nordis är unghästen kvar själv i hagen. Hon har mycket päls och går givetvis utan täcke, hon blir 2 i...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Tjenixen! Sitter och skriver ett arbete inom kemin på högskolan om företaget AAK Karlshamn och kom in på produkter och klicka vidare av...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Kratus
·
F
Foder & Strö Vi har börjat fundera på att skaffa fri tillgång på hö till våra två hästar, en shettis och ett varmblod. Vi är lite osäkra. Lär sig... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 507
Senast: lovegullit
·
B
Foder & Strö Hej! Ni som ger era hästar som har problem med patellaupphakning B-vitaminer, vilken sort ger ni och hur mycket? Jag har fått rådet att...
Svar
11
· Visningar
9 736
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Saknar fosfor i min foderstat...hur höjer jag det?
Svar
7
· Visningar
850
Senast: Korven
·
E
Hästvård (ang. Rubriken , menar såklart "Mirakelkur mot mugg" , inte mirakelkul .. lite för snabb på tangenterna ibland .. :) ) I det här... 2
Svar
35
· Visningar
8 454
Senast: anni0301
·
F
Foder & Strö Om min häst har ett för lågt kalciumvärde, hur höjer jag det? :bow:
Svar
3
· Visningar
736
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har hört nånstans ifrån att fölet kan växa för snabbt och få senkontrakturer om man ger det diande stoet för proteinrikt foder, kan... 2
Svar
37
· Visningar
3 108
Senast: Askersund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka