Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård behöver bara skriva av mig lite....Har ett jättefint halvblodsto som jag har haft i två år. men under dessa två år så har hon haft tre... 2
Svar
21
· Visningar
1 932
Senast: mira
·
Foder & Strö Hej! Jag har en enkel undran..vad ger ni era 1åriga islandshästar, förutom hö/hösilage mm?
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Boj
·
Hästvård Har flyttat till ett nytt stall. Det är 2 hästar. Temperaturen i stallet ligger runt 2-3 grader. Utetempen har legar några grader minus... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 427
Senast: Nafayette
·
F
Foder & Strö Ni som använder glucosamin på era äldre hästar, vad har ni fått för resultat? Jag har börjat ge min 25 åring och tycker mig märka att...
Svar
14
· Visningar
4 441
Senast: Mitra
·
A
Hästvård Hej alla Har en 22 årig welshponny som är glad pensionär. Han har en gammal skada och är utdömd men han lider inte av att bara vara...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: anni0301
·
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt och moderator får isåfall flytta.. MEN.. Nu är det såhär att min pålle är ganska grisig i boxen... 2
Svar
20
· Visningar
6 638
Senast: schelin_j
·
T
Foder & Strö Jag har under alla år alltid köpt löspressat hö. I år rådde det stor höbrist där jag bor och vi fick endast tag i stora rundbalar några...
Svar
13
· Visningar
3 553
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta till Ensilage/Hösilage när mitt höparti är slut (naturligtvis ska jag vänja in min häst först). Men hur...
Svar
5
· Visningar
941
Foder & Strö För några år sedan var det ngn här på Buke som hade en egen hemsida om hur man räknade foderstat. Finns den kvar? Finns det ngn annan...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Duger det att vi köper havre av en bonde vi känner väl, eller är det bäst att köpa från Krafft? - Vilken av de två sorterna ska man då köpa?
Svar
4
· Visningar
871
Hästvård Är det nödvändigt, eller ska man säga märker ni någon skillnad mot att inte ha det? Jag vill höra både positivt och negativt eller allt... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 689
Senast: rare
·
Foder & Strö :eek: Fått svaret på analysen som vår stallägare skickade in och ...hjälp. Om jag räknat rätt så har silaget en kvot på 10.5:eek...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: ameo
·
B
Foder & Strö Då jag suger på det här med analyser och foderstater så hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite nu. Analysen kom idag och jag såg ut så...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: clover
·
Hästvård Kort fråga: Vid vilken stalltemperatur tycker ni det är lämpligt att ha på termotäcke på natten på jaktklippt (hals, bringa, mage och... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 218
Senast: biffen
·
C
Foder & Strö nu ger jag snart upp! Har surfat runt här på forumet och sökt och sökt efter hjälp med foderstatsuträkning. Har hittat lite smått så...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: clover
·
T
Hästvård det här känns inte normalt längre, min häst tappar skor onormalt ofta:( dom senaste månaderna har skor tappats regelbundet...
Svar
15
· Visningar
954
Senast: lobell
·
Hästvård Min sambo köpte ett 12-årigt halvblodssto i somras. När vi var och tittade på henne påstod säljaren att hon var nyskodd, men jag...
Svar
1
· Visningar
934
H
Hästvård Vill bara höra. Våran kuse visade 0 på träckprov och han ska inte avmaskas. De andra hästarna i stallet ska avmaskas. De går redan i...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Lyckan i Halland
·
S
Hästvård Hej, Min shettis kliar sig och tappar hår. Huden ser bra ut, bara med mycket flaga. Ingen bultar, sår, rodnad eller något. Det är...
Svar
12
· Visningar
1 899
Senast: Sammy
·
M
Foder & Strö Hej. Hur är det med biotin? på förpackningarna står det hur länge man får ge, MEN, när kan man börja ge igen efter uppehållet? Har... 2
Svar
39
· Visningar
2 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka