Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I helgen fattades beslutet att flytta min medryttarhäst från lösdriften till ett stall i samma by. Jag tycker det var ett bra beslut...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: stjarnfrugt
·
Foder & Strö :confused: Jag sitter här och funderar, har ett halvblod 18 år. Han smaskar i sig saltstenar som en galning. Min undring är, kanske...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: gutenviks
·
Foder & Strö innan hästen fått alla vaccinations sprutor mot botulism eller måste "kuren" vara klar? vaccinerar alla ni som ger ensilage era hästar?
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: Tora
·
Hästvård Lillgrabben är strax 6 mån och har de senaste 2 dagarna inte visat något intresse för kraftfodret han får morgon o kväll. Han ser även...
Svar
15
· Visningar
1 323
Senast: Nafayette
·
L
Hästvård Är det någon som har provat den blåa eller oranga luftvägsblandningen (för hosta) från Rainbow Herbs???
Svar
1
· Visningar
619
Senast: regnskur
·
Hästvård Min ponny var nära att lägga sig ner i stallgången idag när jag sadlade! :eek: Blev såklart helt förskräckt och spände genast upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: norpan
·
Hästvård Hej, har en fundering på hur lång tid ni tror att det tar för att få fart på en häst igen efter en ganska rejäl senskada, Hästen fick en...
Svar
7
· Visningar
2 243
Senast: Bialitt
·
H
Hästvård undrar vilka olika klippningar det finns? vilken är den bästa? skulle vara bra om någon ville visa bild på olika typer av...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: C_J
·
I
Hästvård Kom till stallet igår morse och upptäcker att min ponny, ligger ner i hagen. Väldigt skumt, kommer in i stallet o märker direkt att han...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Isbiteen__
·
Hästvård Om kliniken tar både blodprov och nässvabb (heter det så?) för att kolla vad min häst är drabbad av men inte lyckas få fram något...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag har ett 7 årigt arabsto som den senaste veckan fått bulor ovanför ögonen i den "urgröpta delen". Hon är inte påverkad av det , inte...
Svar
19
· Visningar
8 501
Senast: frittan
·
Hästvård Dags att börja tänka på vinter å snö. Brukar alltid använda snösulor - tycker det är ett bra skydd mot vricknings- och halkskador. Men...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Tussemaja
·
Hästvård tvistade med mig själv vart jag skulle lägga tråden, så vill någon flytta den så varsegod! Funderade på idag om påverkan på hästens... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 511
Senast: mackan
·
Hästvård Vad finns det för alternativa behandlingar mot lindrig lymfangit om inte Hippotrim+ Finadyne hjälper? 2
Svar
29
· Visningar
4 473
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård Känner en travare som vid trav på volt gör som ett litet galoppsprång med frambenen innan den börjar trava, saktar hon av gör hon samma...
Svar
2
· Visningar
655
Foder & Strö Man kanske inte får skriva ut företag här..? Men annars får gärna nån skicka PM om vart man kan lämna in höanalys i...
Svar
4
· Visningar
977
O
Hästvård Fick höra för någon dag sedan att dte bästa sättet att spara på hästens ben är att linda den när man rider. om man kan linda. nån som... 2
Svar
28
· Visningar
2 568
Senast: sinner
·
Hästvård Plasten man plastar hovarna med... när man öppnat en förpackning/tub, går det inte att spara den (med kork på) för att använda den vid...
Svar
6
· Visningar
2 368
Senast: juvelen
·
T
Hästvård Har i dagarna klippt min häst, eller snarare rakat en täckesklippning på henne. Just nu ser hon lustig ut med den skarpa skarven mellan...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: -Sharpay-
·
B
Hästvård Min häst vaccinerades i fredags både mot ringorm samt hästinfluensa. Min häst har inte ringorm och det finns ingen annan häst i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Bella_Bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka