Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min häst har artros i en kotled och är snubblig under ridning även efter behandling. Finns inget mer att göra förutom kanske operation...
Svar
16
· Visningar
4 911
Senast: lady2
·
Foder & Strö Detta är vårt höesilgae analys,har gjort en foder staus på hippocampus och får till svar att det är för mycket energi... ts 77%...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Min producent har själv skickat in analys på sitt hö, men det är ca 5 veckor sedan och fortfarande inget svar. Jag har ringt honom 3 ggr...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Lillsillen
·
L
Foder & Strö Hur gör man med foderkostnaden om man har olika hästar/ponnys på lösdrift tillsammans? T.ex shettis, fjordingar och nordsvenskar. Det...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: hillevie
·
Foder & Strö då jag har ett dräktigt sto så är detta mineral mkt viktigt, men ingen hästfoder butik i närheten (inom 5 mils radie) säljer rent selen...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: jemeni
·
P
Hästvård Som rubriken....kan någon ge mig tips om mycket tystgående klippmaskiner??? Klippte min häst lite drogad då men så fort han hörde...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Har försökt hitta mitt svar, men inte funnit nåt så jag frågar såklart här. Beställde analysgrejerna för några dagar sen och det...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag tänkte klippa min pålle, men vill inte klippa på rumpan för då måste man ju ha täcke när man rider..Kan nån snäll människa skicka in...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Yulianna
·
Hästvård Funderar på att spårklippa tanten i vinter,klarar hon sig utan täcken med hel hals om man klipper nån slags spårklippning typ halva...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Kan en häst vara allergisk mot hösilage/ensilage? Ägaren till hästen jag är fodervärd på säger att hästen inte TÅL hösilage och...
Svar
9
· Visningar
4 806
Senast: Camigween
·
S
Hästvård Jag har en liten fråga. Min häst hänger lite ifrån knäna. Kan man göra ngt åt dteta? Tänkte på skoning eller ngt liknande? PÅverkar... 2
Svar
23
· Visningar
4 759
Senast: mackan
·
S
Hästvård Jag har kämpat länge med min häst nu. Hästen är väldigt sned och har så varit så länge jag haft den (flera år). Visst alla hästar är...
Svar
9
· Visningar
1 610
Senast: Desert_Wind
·
I
Hästvård Hur många liter ska det komma ifrån en vattenkopp på 1 minut?
Svar
2
· Visningar
729
P
Hästvård En häst kan ju gå omkull i hagen eller rulla fast i boxen, och i värsta fall få bäcken-problematik; spricka, si-leden osv... Och så kan...
Svar
10
· Visningar
1 342
Senast: persika
·
J
Hästvård Tänkte höra om det är fler än jag som har en häst som avskyr när det regnar? Mitt arabsto blir alldeles till sig när man ska hämta... 2
Svar
22
· Visningar
2 723
Senast: Jardina
·
I
Hästvård Hej, mitt Islands sto Hekla har foderinpackningar och jag har upptäckt det själv, ingen veterinär har vart och tittat på henne men...
Svar
3
· Visningar
3 331
Senast: TantEster
·
C
Hästvård Jag tänkte bara höra mig för vad ni skulle tipsa om: Om man har kallstall. oklippta hästar. och de har tillgång till grovfoder...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Jenny1
·
T
Foder & Strö Sitter och räknar lite foderstater och funderar på balansen som anges på Hippocampus. Skall denna vara 100% för "optimal" foderstat?
Svar
1
· Visningar
1 224
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Är det någon som har erfarenheter av Pre Alpin Wiesencobs? Tänkte eventuellt ge lite tillskott med sådant i vinter, bara för att...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Äldre bukig nsv, motioneras ca 3 ggr i veckan bestående av skogspromenader. Under ett dygn får hon ca 10 kg hösilage, 3-4 dl betfor och...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur