Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en del såna i två av mina hagar. Det sägs ju att hästarna inte rör dom, men vågar man lita på det? Hur ofta förekommar det fall av...
Svar
18
· Visningar
5 562
Senast: Centaur
·
Hästvård Vår isis är rund om magen och vår ponny behöver äta ganska mycket, har fina gräshagar som vi vill att dom ska gå i sommar. Funderar nu...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: MHelena
·
Hästvård Min kompis häst har idag fått kraftig diarré. Hon fiser jättemycket och är lite hängig från och till. Det är en fjording som har gått...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: tinafinis
·
N
Foder & Strö Jag har nyss köpt en hästgård med sambon och jag undrar några saker. Då jag alltid haft mina hästar inackorderade så har ägaren där...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: TomasN
·
Hästvård Släppte ut hästen tidigt i morse,för jag skulle hem till mamma och vara hundvakt,vid 11-tiden så ringer stallkompisen och säger att hon...
Svar
14
· Visningar
6 029
Senast: axel
·
Hästvård Min häst är nog lite känslig, hon reagerade väldigt mycket på vaccinationen, blev sjuk en vecka med feber:( Nu har helt plötsligt...
Svar
2
· Visningar
848
Hästvård Släppte i söndags min grabb på bete efter att ha betat honom en del innan. Igår när jag tog in honom var han jättelös i magen...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: indra82
·
M
Hästvård Hej! Min älskade 16-åriga connemaraponny har precis blivit diagnostiserad med spatt och jag är därför full av funderingar och frågor om...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: moalin
·
Hästvård har en fundering gällande min försäkring på pollen. Han är försäkrad i Agria till liv och användbarhet till 30 000, och veterinärvård 60...
Svar
15
· Visningar
2 090
Foder & Strö Har en 1åring, halvblodssto, med en lång sjukdomshistorik bakom sig, även med depression och magsår som följd. Hon är nu helt frisk...
Svar
12
· Visningar
1 492
Senast: Tora
·
Hästvård Hej! Var idag hos "hästtandläkare" TL då min häst varit väldigt irreterad i sin mun och inte alls trivts. (Fram till besöket som tog...
Svar
4
· Visningar
1 958
Senast: åke
·
Hästvård En av mina unghästar har fått diagnosen, uttöjt gaffelbandsfäste, höger bak. Detta hände i hagen för ca 6 veckor sen, troligen pga en...
Svar
4
· Visningar
1 506
Senast: Modett
·
N
Hästvård Hej! Min häst har ett sår som utvecklat svallkött. Jag har tidigare använt mig av nelex och det har fungerat jätte bra. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
4 849
G
Foder & Strö Hejsan! Nu är det så att jag får hem min nya pålla i veckan, hon är kalas tjock:) Se bilden.:grin: Nu äter hon KRAFFT - Lusern...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Globlesa
·
Hästvård Nu börjar jag må dåligt igen :( jag sköter en fjording och det är en gubbe som äger honom(inga namn) förra sommaren fick fjordingen... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 604
S
Hästvård Att människor drabbas av ringorm från djur är vad jag förstått det som relativt vanligt - men hur är det med från människa till djur...
Svar
10
· Visningar
2 494
Senast: nixa 324
·
Hästvård Tog in min häst igår, hade tänkt att rida. När jag stog och ryktade i gången såg jag att han hade något typ av sår :crazy: Han verkade...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Emuliiaa
·
A
Hästvård Skriver inte från mitt riktiga nick för att personen kanske känner igen mig. Det är så här en tjej i mitt stall har 4 hästar, alla... 2
Svar
24
· Visningar
2 342
Senast: Lantlolla
·
Hästvård jag undrar lite det här med snett bäcken, och om den här hästen då går med sula på ena bakhoven. Påverkar detta träning/tävling?
Svar
7
· Visningar
1 163
M
Foder & Strö Japp, vad är bäst egentligen? Jag ger i dagsläget min häst proteinpellets men funderar nu på om foderjäst är bättre! Eftersom att...
Svar
7
· Visningar
1 612
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025