Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har alltid varit gallig i benen, förutom när det varit riktigt kallt på vintern. Han har börjat gå på gräs i typ 2 veckor nu...
Svar
12
· Visningar
1 660
Senast: faxa
·
Hästvård Har sökt lite men inte hittat så mycket. Någon som behandlat sin häst? Hur har det gått sedan? Är det ett problem som återkommer om och...
Svar
5
· Visningar
1 946
Senast: Mysaan
·
S
Hästvård Hej Satt och funderade lite på om hästar har prostata som människor och om gamla valackar och hingstar kan få prostata problem? Någon...
Svar
9
· Visningar
3 316
Senast: Jeps
·
B
Hästvård Vi ska ha en häst på prov i ca. 3 månader. Hon är rejält rund, jag undrar nu om ni har några förslag på hur man kan få henne att tappa i...
Svar
10
· Visningar
1 425
Senast: Cec
·
T
Foder & Strö Jag har letat nu men hittar inte riktigt vad jag söker. Jag behöver ett fodertillskott av mineraler, då med helst magnesium och koppar...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Ellyne
·
Hästvård Jag vill bara försöka reda ut ett missförstånd. Jag har nämligen ofta hört att trivselfläckar kan vara tecken på två saker: 1) Att...
Svar
10
· Visningar
2 195
Senast: Globlesa
·
I
Hästvård hej! hur stretchar man bakbenen på en häst? undrar också hur man masserar bakbenen? kan det bli någon negativ effekt om man är oerfaren...
Svar
7
· Visningar
2 668
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Min ponnys ögon svullnar upp titt som tätt. Är röda och rinniga. Vi har varit hos vet 4 ggr för det i år (senast akut igår). Nu...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: krambanan
·
C
Hästvård Jisses, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vänlig moderator flytta tråden om den skulle varit på nått annat forum. Att göra en...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Chappe_
·
L
Foder & Strö Det verkar som de flesta bönder häromkring pressar lite då och då. Varför gör man det? Och hur brukar det förvaras innan? Brukar det...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: linnea 82
·
N
Foder & Strö undrar bara om loppfröna enbart ska blötläggas? det blir ju gelé av det. är de färdigt att blanda i fodret då? eller måste det ligga i...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: nixa 324
·
B
Hästvård Någon här som har en aning om hur mycket gräs en häst äter varje dygn? Håller på och förbetar och plockar gräs nu varje dag inför...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Korven
·
A
Hästvård Hej! När jag kom upp i stallet nu imorse hade min häst varit rejält lös i magen under natten, han hade bajsat ner i stort sett hela...
Svar
8
· Visningar
2 942
Senast: indra82
·
Hästvård vet att det finns många trådar om detta men jag behöver svar på en specifik fråga. och det är så att våra hästar går i en hage med ek... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 455
Senast: Elina8
·
Hästvård Hej! Jag behöver ett recept på avmaskningsmedel, och jag bor nära en distriktsveterinärstation. Dock tar de bara emot hundar och...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Trasdockan
·
Foder & Strö Jag har inte haft några större problem med boxvila eller sjukhage men nu är det verklighet. Minst 6 veckor framöver, men förhoppningsvis...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: CeciliaW
·
Hästvård Hur vanligt är att att unghästar har något stora/svullna lymfknutor? Är det "farligt", är risken att exem utvecklas stor?
Svar
7
· Visningar
3 951
Senast: TantEster
·
Hästvård Var ute o red med min kompis idag, och hennes häst snubblade till på en pinne och lyckades "skjuta" upp den på frambenet. Efter det var...
Svar
8
· Visningar
1 325
V
Hästvård Jag undrar lite om håranalys på hästar. Funkar det? Hur går det till, och får man hem ett papper där det står vad hästen har brist på... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 969
Senast: xerox
·
Foder & Strö Jag måste gå över till hösilage eftersom en av mina hästar hästar visar tendens att hosta. Jag kan få tag i fyrkantsbalar på 300 kg...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: Druvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31