Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har för mig att man brukar räkna ca 1hektar/häst på bete, då är min fråga, är de under hela sommaren, månad???? Vi håller på att bygga...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Mitrolle
·
N
Hästvård Svaret på frågan är nog att det är individuellt, men om man ser generellt på det? Om en häst har mycket smärta, springer den och busar...
Svar
16
· Visningar
2 643
Senast: HMQ
·
T
Hästvård Vi har ett 3-årigt ponnysto i vårat stall som får ont i magen varje gång vi ska fodra morgon och kväll. Hon gnyr, sparkar och tittar...
Svar
15
· Visningar
1 651
Senast: maria_b
·
Hästvård Kan man det? Eller blir förloppet långsammare vid läkning då? Eller gynnar det läkningen? Under svallet finns en lymfangit som behöver...
Svar
9
· Visningar
2 906
Senast: Centaur
·
Foder & Strö måste fråga, ni som vet? hur länge håller sig en säck betfor såna snitzlar den står öppen men jag har lixom tryckt ihop den lite så det...
Svar
1
· Visningar
1 550
Senast: mahlmt
·
G
Hästvård Jag har ett underbart föl på drygt 3 veckor som under dessa 3 veckor vuxit otroligt mycket. Hon har hela tiden haft lite trippig gång...
Svar
5
· Visningar
3 990
Senast: maria_b
·
S
Hästvård Hej, min häst har fått gallor. och jag vill ha bort dom nu nu nu nu nu. :o så fram med förslag på bot, helst snabba och effektiva.:D...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: schweppes
·
M
Foder & Strö hej jag har 3 stycken hästar hemma och två av dom är väldigt bukiga (stoet mer än vallacken) när jag köpte dom hade de vilat några...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: mausi
·
L
Hästvård Är det någon här som vet varför hästar egentligen har dem? Några barn kom till mig och sade att de hittat något konstigt på hästen...
Svar
4
· Visningar
2 400
Senast: mackan
·
Hästvård Just nu har jag har ett stycke ettårig hingst (halvblod)och ett stycke liten fd fångshettis på lösdrift (inte min). Jag har försökt beta...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: chansen
·
L
Hästvård ovanför kotan, det sitter på baksidan av benet. Svullnaden uppstod för några dagar sen pga av en tappsko. Svullnaden går ner vid rörelse...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Mtv
·
Hästvård Hej! Ny här på forumet. Har läst runt i många trådar vad som gäller avlivning. Vi väntar svar från försäkringsbolaget. Ska tyvärr... 2
Svar
39
· Visningar
4 014
Senast: krambanan
·
Hästvård Nu har min häst varit halt sen i fredags. Inte mycket halt han kan stödja på benet. Han går och linkar lite. Hade 37,8 grader i feber nu...
Svar
4
· Visningar
681
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Nu börjar det ju snart bli dax för betessäsong igen.. Jag har en tjej som har väldigt svårt att hålla hull. Under vintern har hon...
Svar
5
· Visningar
923
N
Foder & Strö hur mycket vetekli ska man ge liten häst för viktuppgång tro?
Svar
11
· Visningar
1 125
·
P
Hästvård Har nu kommit på att min ena häst har allergi. Har beställt ett nosnät man kan ha när man rider, men hur funkar det igentligen. Ska man...
Svar
18
· Visningar
3 215
Senast: lilith
·
P
Hästvård Hej Jag har ett 2årigt sto, jag har länge, uppåt ett år, observerat att hon ofta ställer sig och pinkar jättesmå skvättar, men har inte...
Svar
1
· Visningar
713
Foder & Strö Gör ni något åt dem? Lindar/kyler vid ridning/stall osv? Själv brukar jag inte vilja göra så mycket med hästens ben, jag vill inte...
Svar
14
· Visningar
3 014
Senast: greger
·
M
Hästvård Om man kyler benen efter ett hårdare pass, kan man släppa ut hästen i hagen sen då, och sen på kvällen lägger man på stallbandage ...
Svar
5
· Visningar
952
·
Hästvård Min häst har alltid varit gallig i benen, förutom när det varit riktigt kallt på vintern. Han har börjat gå på gräs i typ 2 veckor nu...
Svar
12
· Visningar
1 660
Senast: faxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025