Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård är det någon som vet vilka mediciner som har livstidskarens? eller helst en bra sida med info om detta...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: fenny_92
·
Hästvård Jag börjar allvarligt undra om min ettåring är gjord av porslin. Olycksfågeln har skadat sig, igen...:cry: Några av er kanske har följt... 2
Svar
25
· Visningar
2 984
Senast: maria_b
·
Hästvård Har jag lyckats få en av de sällsynt klena individerna (som av någon anledning verkar vara vanliga här på buke :p), eller vad tror ni... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 330
Senast: mackan
·
Foder & Strö Är det möjligt. Vallen är några år nu och i år ser det utsom om det blir väldigt lite mat på åkern. Kan man så in mer gräs på befintlig...
Svar
5
· Visningar
1 770
Senast: Strajder
·
Hästvård Tänkte kolla vad ni har att säga om min häst hälta: Det började med att han var halt i höger fram. Tog dit veterinären för att se om...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Om man vet att en häst har lätt för att få kolik vad ska man då tänka på?? Vad är bra foder och vad är dåligt? Vad kan orsaka...
Svar
12
· Visningar
2 045
L
Hästvård Lånar en häst som sällskap till min och idag såg jag att det var en hel del små tunna jättekorta maskar eller e det inte mask kanske...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Madick
·
D
Hästvård Hejhej! Har två frågor som ni gärna får svara på. Har ni använt Equi-guards snabb bandage? Är dom bra? Sen undrar jag om man ska...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Dwarf
·
K
Hästvård Hej. Hur mycket kostar en vet.besiktning?? Skall kolla på en häst, ägaren hade inte tänkte göra någon vet.besiktning, efter att ha...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: ishmanda
·
C
Hästvård Hoppas ni har tid att svara på mina okunniga frågor, har inga erfarenheter av veterinärbesiktningar, så jag hoppas att jag inte blir...
Svar
7
· Visningar
1 588
Senast: KonikNemo
·
F
Hästvård Jag ska eventuellt köpa ny häst och har hittat en som låter trevlig, förutom att den har eksem. Nu frågar jag er om det är något att...
Svar
11
· Visningar
2 216
Senast: Shettisar
·
G
Foder & Strö Japp, vad får era 06 : or för krafftfoder på betet? :)
Svar
6
· Visningar
787
Senast: bigganl
·
Foder & Strö har en islandshäst hingst på 9 månader. går just nu i hingstflock tror inte de blivit släppta på bete ännu men ska inom sinom tid...
Svar
17
· Visningar
1 609
Senast: Hippo
·
M
Hästvård Igår upptäckte jag på min nya ponny att det blir som en nerförsbacke i mankammen. Som om någon har tagit en tugga där. Ingen skada...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Lusidor
·
Foder & Strö Hur mycket salt bör man ge till en d-ponny som kommer att ridas 4-5 dagar ganska ansträngade träning i veckan på sommaren? Med eller...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Korven
·
X
Hästvård Jag hittar ingen bra tråd om mina funderingar så jag startar en ny. Efter ett par besök på kliniken har de nu kommit fram till att...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: nixa 324
·
S
Hästvård Fodervärden åt min ponny ringde just åt mig och berättade att ponnyn har trampat av sig skon, men inte nog med det, en jättebit hade... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 609
Senast: soffii
·
Hästvård Är det något som fattas dem när de bär och gnager på pinnar? Både min häst och ena hagkompisen sprang runt med bitar av stockar i munnen...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: goddamnit
·
Foder & Strö Hur mycket mer behöver en äldre häst? Räknar ut hästens foderstat så fort det kommer en ny höanalys, räknar både "för hand" och men...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Upptäckte häromdagen att min häst fått ett otrevligt skav/sår under svansen längs svansroten. Det är ett område på ca 10*10 cm och han...
Svar
2
· Visningar
2 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka