Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej! Tips om bra kurer för eksemhäst. Vilka täcken är bäst? Hur hanterar man dem på bästa sätt. /Liselott
Svar
16
· Visningar
5 589
Senast: Coop
·
W
Hästvård Hästen kliar svansen på natten...Och det ser ut som permanent på morgonen. Svansen blir helt förstörd om han skall hålla på så. Vad kan...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: hillevie
·
Hästvård Ja, hur gör ni för att rädda era kära hästar från detta? Några andra saker som funkar än flughuva med öron? Man vill ju inte gärna...
Svar
15
· Visningar
3 257
Senast: HannaZ
·
Hästvård kommit vitt på ena hoven, längst upp, känns lite mjukt men det går inte att ta bort. vad kan det vara? kan det ha att göra med gräs bete nu?
Svar
5
· Visningar
1 402
Hästvård Brukar hästar bli halta i samband med piphas? Min häst råkade i luven på en annan i hagen och de sparkade varandra. Känner inte av...
Svar
2
· Visningar
1 648
Senast: Puppan
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Kaki
·
Hästvård Måste väl finnas att skriva ut på nätet??? Jag kommer inte till någon hästaffär/granngård osv på enklaste viset. Allt annat finns ju...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: tinafinis
·
K
Hästvård Vad har ni i era hovbad (utom varmvatten)? Nån typ av badsalt, olja eller liknande? Vad använder ni för foder / hovolja för att...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: kaktusen
·
P
Foder & Strö Vem har något att förtälja om detta? Det är ett riskli.
Svar
2
· Visningar
846
Senast: prallan
·
M
Foder & Strö om man river gräs och låter gräset ligga till morgonen efter i en typ Ikea kasse under natten? Vårt sto får endast gå i en 3 x 3...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Masse
·
Hästvård Har letat i gamla trådar men hittar inte riktigt det jag söker. När jag tog in hästen från hagen igår var han tjock på sidan om...
Svar
17
· Visningar
17 477
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Jag har precis köpt en häst med en välldig övervikt. Våra hästar är precis på väg ut på bete och jag har funderat endel över hur jag ska... 2
Svar
32
· Visningar
4 163
Senast: Apollo 13
·
V
Hästvård Jag har en liten fråga. Vi har hästar och får på gården men hästarnas sommarhage tycker jag är lite för frodig och fåren har knappt...
Svar
15
· Visningar
1 950
Senast: sweetiiiee
·
N
Foder & Strö Vilken typ utav halm föredrar ni? Och vad är bäst?
Svar
5
· Visningar
4 417
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Kan någon ge några bra förslag på kraftfoder till en svårfödd fd fångis?
Svar
4
· Visningar
858
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Jag vill bara bolla lite med er om en sak. Idag när jag skulle plocka in min 5 åring vägrade han gå framåt. Trodde först det berodde...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Fram till betet tänkte jag skippa att köpa lucern,hinner inte använda allt men däremot har jag kvar mycket soja.Hon äter 1 kg lucern och...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Zolimita
·
Hästvård Min pålle haltade i dag när jag hämtade honom i hagen. Ingen allvarligt alls men ändå. Han måste ha gjort något i hagen. Han har ont i...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Har precis köpt en ny häst. Har haft honom i tre veckor. Allt var frid och fröjd första veckan. Måndag v. 2 blev han blockhalt v. fram... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 551
Senast: Jaba
·
Hästvård Novan har haft puls runt om några dagar (sedan i tisdags kväll minst). Min första skräck var fång men det fanns inga andra symptom än...
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31